Mijn poes wil naar buiten, maar heeft 3 kittens van een week oud

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn poes Miezi van 2 jaar is pas bevallen van 3 kittens: ze zijn nu 7 dagen oud en echt suuuperlief! MAAR we wonen in een huis en Miezi was gewend om naar buiten te gaan: ze miauwt en probeert duidelijk weer naar buiten te glippen. Ze kreeg het 2 dagen geleden zelfs voor elkaar om een kitten mee naar buiten te nemen; ik heb haar onderschept terwijl ze met hem in een boom klom en heb ze weer terug naar hun "nestje" gebracht. Wat moet ik doen? Moet ik haar naar buiten laten gaan? Hoe weet ik zeker dat ze terugkomt om voor de kleintjes te zorgen?

Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

64 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Pardon hoor... ben je nou echt zo dom of doe je het expres?

Sorry voor de anderen, maar van zo'n idioot krijg ik het echt op mijn zenuwen.

Je bent echt een stomme ****!

Vertaald Frans
    Elodie076
    Elodie076 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, ik ben het helemaal met je eens Dellys!!!!!!!

Vertaald Frans
    Nattygann
    Nattygann Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

lol 15 jaar ervaring in onzin zeker? Je bent er wel heel vroeg bij hoor Priscou, op je 3e???? hahaha ....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Azena, zoals ik net al heb uitgelegd, laat ik mijn nestjes niet op straat achter. Ik zie dus niet in hoe ik het aantal zwerfkatten vergroot of hoe ik een kat in nood aan zijn lot overlaat! Verder pik ik het niet dat je dat zegt, je kent me niet en je weet dus helemaal niet wat ik voor zwerfdieren doe! Zwerfkatten laten steriliseren, daar ben ik het volledig mee eens! Maar huisdieren die kittens krijgen die geadopteerd worden, zijn geen zwervers!

Ik leef niet in een droomwereld, ik ben me volledig bewust van wat ik doe, en dat is op geen enkele manier verkeerd of strafbaar. Bovendien wil ik je er even op wijzen dat er niet alleen maar katten op straat doodgaan van de honger of aan aids!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dellys; je hebt gelijk, 18 jaar oud maar nog maar 8 in z'n hoofd. Zelfs m'n broertje van elf heeft al z'n geld gespaard om zijn kat te laten steriliseren (met mijn hulp). Dat is het bewijs dat een kind nog meer volwassenheid heeft.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Aan de andere kant is het wel zo dat als je een poes naar buiten laat, ze al heel snel haar interesse in haar kittens verliest. Hierdoor wordt ze weer snel krols en heb je voor je het weet weer een nieuw nestje.......

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Elke kitten die je weggeeft, is een kat die niet uit het asiel wordt geadopteerd of van de straat wordt gehaald. Draag je dus bij aan het kattenleed? Het antwoord is ja! En het zijn mensen zoals jij die daar verantwoordelijk voor zijn!

Bakken met geld? En als ze de middelen niet hebben, hoe gaan ze hun katten dan laten opereren als dat nodig is? Hoe laten ze ze verzorgen? Chippen? Steriliseren? En wie past er op tijdens de vakantie?

Ze laten ze gewoon naar buiten zoals ze dat van jou gewend zijn, en in het gunstigste geval krijgen ze nestjes waardoor het aantal zwerfkatten binnen 5 jaar met 10 procent stijgt. In het ergste geval worden ze platgereden door een auto.

Bovendien zijn je katten waarschijnlijk besmet met kattenaids, wat ze te pas en te onpas verspreiden onder alle katten van die onverantwoordelijke types zoals jij!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Moederpoezen blijven gewoon voor hun kittens zorgen als mensen zich er niet te veel mee bemoeien! Als de baasjes de gewoonte hebben om meteen voor de kleintjes te zorgen zodra de moeder weg is, ziet ze dat wij het stokje overnemen en gaat ze wel wat anders doen!"

Wat een onzin!

Ik zorg standaard voor de kittens die bij mij worden geboren (en vergelijk jezelf niet met mij, mijn nestjes zijn geen toevalstreffers) en de moeders verliezen echt nooit hun interesse.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

En ze durft nog te zeggen: "Zou je het fijn vinden als je drie maanden lang in een huis wordt opgesloten zonder naar buiten te mogen? Zeker niet!"

Maar meid, je doet aan antropomorfisme!.........

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Azena, laat maar zitten, dat mens geeft echt geen reet om katten, haar gedrag van de afgelopen 15 jaar bewijst dat wel.

Het boeit haar niks dat die poezen naar buiten gaan, door de eerste de beste kater gedekt worden, ziektes oplopen en die weer doorgeven aan de kittens.

Het kan haar geen reet schelen als er een poes wordt doodgereden, maakt niet uit, ze houdt gewoon een kitten om de moeder te vervangen en zo gaat het maar door.

Dat choqueert me, ja, maar wat me nog het meest choqueert is dat ze zich er niet voor schaamt en er zelfs nog prat op gaat ook.

Op zulke momenten zou ik echt willen dat er een vergunning bestond voor het houden van huisdieren, dat zou een flinke opruiming betekenen ..........

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 64

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!