Mijn poes verplaatst haar kittens, waarom?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Sinds vanavond pakt mijn poes "cachou" haar kleintjes in haar bek en verplaatst ze alsof ze een andere plek zoekt. Ze brengt ze echter wel steeds weer terug naar de knusse doos die ik voor haar heb klaargemaakt. Is dit normaal? Moet ik me zorgen maken? Is het mijn schuld omdat ik de doos soms met haar erin naar mijn slaapkamer heb verplaatst? Ik had namelijk de indruk dat ze dat wilde nadat ze een hele tijd zat te miauwen. Ik weet even niet wat ik ervan moet denken, hopelijk kunnen jullie me wat meer duidelijkheid geven.

Hopelijk tot snel!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

114 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik heb net de foto's nog eens bekeken en volgens mij (maar goed, ik kan het mis hebben) zijn je kittens allemaal kortharig.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ik duim dat de moeder ze niet wil gaan verplaatsen. Het is namelijk echt zo dat als een poes eenmaal haar zinnen op een plekje heeft gezet, het heel lastig of zelfs onmogelijk is om haar op andere gedachten te brengen. Maar gezien het gevaar had ik in zo'n geval ook echt niet toegegeven.

Het feit dat ze haar kittens niet heeft horen piepen zal ook wel meespelen, daarom is ze nu zo zen.

Ik ben echt blij voor je en voor de kleintjes.

Je weet trouwens dat bij alle zwarte en blauwe katten die buiten komen de zon invloed heeft op de kleur van hun vacht; ze krijgen er een bruine gloed van.

Je zwarte kleintjes hebben tabby-tekeningen (gestreept) die in de loop van de maanden zullen verdwijnen. Eén van de kittens is daarentegen echt een tabby en die strepen blijven natuurlijk wel; dat is een brown tabby.

Wat de lengte van de vacht betreft, is dat heel lastig te zeggen.

Voor een getraind oog is dat in de eerste 5 tot 7 dagen te zien, daarna zie je er even niets meer van en komt het pas weer rond de leeftijd van 1 maand naar voren.

En om je een goed antwoord te kunnen geven, heb ik echt foto's van topkwaliteit nodig, vooral van de zwarte kittens.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!!!!!

Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar het is zover: de kleine bende is weer veilig geland!!! Joehoe, bedankt Dellys! Ik had het al eerder geprobeerd, met het verschil dat ze deze keer niet hebben gepiept omdat ik ze meteen in hun kleine dekentje heb gevangen. In een handomdraai! Cachou reageerde goed, ze was erg verrast en gestrest, maar werd al snel geknuffeld en gerustgesteld. Voorlopig gaat alles goed, de hoge plekjes zijn nu onbereikbaar, dus...

Dellys, is mijn kleine bende niet prachtig? Ah oké, wat betreft die gloed in de zon, jammer hoor. Ze zag er precies zo uit als de chocoladebruine York die op de site staat.

Maar kun je me vertellen hoe je kunt zien of de kittens halflang haar krijgen, net als hun moeder?

En dat cyperse effect van de vader, denk je dat ze dat houden?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb net even op je profiel gekeken; het poesje is zwart en dat je haar "chocolade" vindt, komt gewoon doordat haar vacht door de zon is verkleurd.

Drie kittens zijn zwart en de vierde is een brown tabby, dus de vader is een tabby (cypers).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

:-) Ik heb dat de eerste avond tot 02:30 uur gedaan. Daarna dacht ik dat het wel goed was en ben ik naar bed gegaan. Ik denk dat het niet lang genoeg was of op de verkeerde plek. Morgen ga ik het in onze slaapkamer doen, want daar heeft ze haar vaste plekje gevonden. Nogmaals bedankt en laat me even weten of je de foto's van al die lieverds hebt gezien. :-)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Euh Dellys, ik heb al een foto van de hele bende geplaatst, maar ik weet eigenlijk niet waar die staat... misschien op mijn profiel? Laat het me maar even weten. Zoals ik al zei, is het een poesje dat ik van de straat heb gehaald omdat haar vorige eigenaar haar op straat heeft gezet. Uit nieuwsgierigheid wilde ik graag weten welk ras ze is, of in ieder geval wat voor type, want ze lijkt echt enorm op een York Chocolate. Haar vacht lijkt zwart, maar in het licht is ze chocoladebruin met wit onderaan haar buik en ook een klein beetje onderaan haar hals. Ze is (vermoed ik) gedekt door een gewone huiskat, want één poesje lijkt precies op de vader en de rest is zwart met een lichte donkergrijze cyperse aftekening.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ik zal je vertellen wat ik zou doen: in eerste instantie zou ik zelf de plek kiezen waar ik zou willen dat ze haar kleintjes houdt. Ik zou dan naast haar gaan zitten om haar gerust te stellen, zachtjes tegen haar praten en haar aanmoedigen om daar te blijven.

En als dat niet werkt, zou ik haar inderdaad zelf laten beslissen (terwijl je ervoor zorgt dat ze niet teruggaat naar de plek waar je de kleintjes hebt weggehaald). Ik zou het dan even aankijken en haar daarna lekker aanhalen.

Geen zorgen hoor, dit zijn echt geen stomme vragen.

Trouwens, het is echt noodzakelijk dat je ramen dicht blijven, want kittens zijn op dit moment erg kwetsbaar (ze kunnen hun eigen temperatuur nog niet regelen). Zorg er dus voor dat het absoluut niet tocht.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oei, ik ben echt een zeurpiet, sorry hoor!!

Nog één dingetje: kan ik ze beter direct op de plek zetten waar ik ze wil hebben, of kan ik ze bijvoorbeeld op een dekbed op de grond leggen en haar zelf laten beslissen? Mijn vragen klinken vast heel stom, maar ik weet het echt even niet meer. Bedankt!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, dat is allemaal hartstikke fijn, maar zodra je merkt dat je poesje wat meer zen is, moet je haar echt even samen met haar kleintjes op de foto zetten om ons de hele boel te laten zien :)

Welterusten en tot later.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Natuurlijk even goede vrienden Dellys, je neemt de tijd om me te helpen. Onderin de kast heb ik al geprobeerd, maar vooruit, we proberen het gewoon nog een keer! Hihi, ik heb door het hele huis knusse dozen neergezet zodat hij zelf kan kiezen. Ik houd je op de hoogte, nogmaals bedankt en welterusten!

Vertaald Frans
  • 90 reacties van 114

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!