Mijn poes verplaatst haar kittens, waarom?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Nee, dat is zeker geen fabeltje, maar er is een RADICALE oplossing om dit probleem te voorkomen: hem laten castreren rond de leeftijd van 5 à 6 maanden.
Trouwens, zelfs een niet-gesteriliseerd vrouwtje kan tijdens haar krolsheid of loopsheid (die vaak kan voorkomen), net als een mannetje, haar territorium afbakenen door overal te plassen. Dus ook haar moet je echt laten steriliseren.
Oké, is het een fabeltje dat een mannetje overal plast?
Tja, dat is echt lastig om te adviseren.
Je merkt hun karakter pas echt als ze groter worden.
Goed, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar uit mijn eigen ervaring met zowel gewone huiskatten als raskatten (verschillende rassen) is er één ding dat meestal opvalt: katers zijn aanhankelijker.
Kort samengevat: poezen zijn vaker boefjes en wat slimmer, en katers zijn knuffeliger en echte goedzakken.
Zeg, wat zou jij me aanraden? We willen een van de kleintjes houden, maar de keuze is echt vreselijk!! Is het karakter van een mannetje en een vrouwtje echt heel anders?
Inderdaad Dellys, dat is mijn poesje, eigenlijk zijn de andere 3, behalve dat kleine tijgertje, net als Cachou!
Dat betekent dus dat minstens één van de ouders wit heeft.
ja, ik ga het over een tijdje proberen als de poes helemaal zen is. ze hebben bijna allemaal een witte vlek op hun buik en eentje heeft echt witte puntjes aan haar achterpootjes.
Zou je ze apart op de foto kunnen zetten? Eentje van de rug, eentje van de buik en ook een foto waarop je het wit op de achterpootjes ziet, want dat heb ik zelf nog niet gezien.
Het is wel een beetje vreemd, want ik zie er drie die zwart zijn en jij hebt het over vlekjes op de buik.
Dat de haartjes wat langer zijn, zegt op zich niks.
Als je in hetzelfde nestje zowel kortharige als langharige kittens hebt, zie je normaal gesproken wel direct het verschil.
Kortharige kittens lijken vaak wat voller en ronder, met haartjes die overeind staan als een soort pomponnetje en ze zijn matter, terwijl langharige kittens juist plattere haartjes hebben die meer glanzen.
Bedankt Dellys!
Oh wat jammer, die kleine streepjes waren zo schattig; wat hun vacht betreft, ze hebben hier en daar wat langere witte haren (net als mama) en vlekken op hun buik. Eentje heeft alleen witte teentjes aan de achterpootjes, echt te schattig.
Sevv ja, ik ben het met je eens over de stamboom... ik vond het gewoon leuk om naar de overeenkomsten te kijken. Toen we de foto's van de York zagen, zagen we die van ons er echt in terug. Natuurlijk heeft die van ons geen specifiek ras, althans geen raszuivere.
Hoe dan ook, wat voor ras of vacht hij ook heeft, we zijn dol op hem!
- Ik ben bang voor de kat die ik net heb geadopteerd
- Voorwaarden en contracten bij adoptie via een stichting