Mijn poes verplaatst haar kittens, waarom?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Sinds vanavond pakt mijn poes "cachou" haar kleintjes in haar bek en verplaatst ze alsof ze een andere plek zoekt. Ze brengt ze echter wel steeds weer terug naar de knusse doos die ik voor haar heb klaargemaakt. Is dit normaal? Moet ik me zorgen maken? Is het mijn schuld omdat ik de doos soms met haar erin naar mijn slaapkamer heb verplaatst? Ik had namelijk de indruk dat ze dat wilde nadat ze een hele tijd zat te miauwen. Ik weet even niet wat ik ervan moet denken, hopelijk kunnen jullie me wat meer duidelijkheid geven.

Hopelijk tot snel!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

114 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Nee, dat is zeker geen fabeltje, maar er is een RADICALE oplossing om dit probleem te voorkomen: hem laten castreren rond de leeftijd van 5 à 6 maanden.

Trouwens, zelfs een niet-gesteriliseerd vrouwtje kan tijdens haar krolsheid of loopsheid (die vaak kan voorkomen), net als een mannetje, haar territorium afbakenen door overal te plassen. Dus ook haar moet je echt laten steriliseren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, is het een fabeltje dat een mannetje overal plast?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tja, dat is echt lastig om te adviseren.

Je merkt hun karakter pas echt als ze groter worden.

Goed, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar uit mijn eigen ervaring met zowel gewone huiskatten als raskatten (verschillende rassen) is er één ding dat meestal opvalt: katers zijn aanhankelijker.

Kort samengevat: poezen zijn vaker boefjes en wat slimmer, en katers zijn knuffeliger en echte goedzakken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zeg, wat zou jij me aanraden? We willen een van de kleintjes houden, maar de keuze is echt vreselijk!! Is het karakter van een mannetje en een vrouwtje echt heel anders?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Inderdaad Dellys, dat is mijn poesje, eigenlijk zijn de andere 3, behalve dat kleine tijgertje, net als Cachou!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat betekent dus dat minstens één van de ouders wit heeft.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ja, ik ga het over een tijdje proberen als de poes helemaal zen is. ze hebben bijna allemaal een witte vlek op hun buik en eentje heeft echt witte puntjes aan haar achterpootjes.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zou je ze apart op de foto kunnen zetten? Eentje van de rug, eentje van de buik en ook een foto waarop je het wit op de achterpootjes ziet, want dat heb ik zelf nog niet gezien.

Het is wel een beetje vreemd, want ik zie er drie die zwart zijn en jij hebt het over vlekjes op de buik.

Dat de haartjes wat langer zijn, zegt op zich niks.

Als je in hetzelfde nestje zowel kortharige als langharige kittens hebt, zie je normaal gesproken wel direct het verschil.

Kortharige kittens lijken vaak wat voller en ronder, met haartjes die overeind staan als een soort pomponnetje en ze zijn matter, terwijl langharige kittens juist plattere haartjes hebben die meer glanzen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt Dellys!

Oh wat jammer, die kleine streepjes waren zo schattig; wat hun vacht betreft, ze hebben hier en daar wat langere witte haren (net als mama) en vlekken op hun buik. Eentje heeft alleen witte teentjes aan de achterpootjes, echt te schattig.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Sevv ja, ik ben het met je eens over de stamboom... ik vond het gewoon leuk om naar de overeenkomsten te kijken. Toen we de foto's van de York zagen, zagen we die van ons er echt in terug. Natuurlijk heeft die van ons geen specifiek ras, althans geen raszuivere.

Hoe dan ook, wat voor ras of vacht hij ook heeft, we zijn dol op hem!

Vertaald Frans
  • 80 reacties van 114

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!