Mijn poes verplaatst haar kittens, waarom?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Sinds vanavond pakt mijn poes "cachou" haar kleintjes in haar bek en verplaatst ze alsof ze een andere plek zoekt. Ze brengt ze echter wel steeds weer terug naar de knusse doos die ik voor haar heb klaargemaakt. Is dit normaal? Moet ik me zorgen maken? Is het mijn schuld omdat ik de doos soms met haar erin naar mijn slaapkamer heb verplaatst? Ik had namelijk de indruk dat ze dat wilde nadat ze een hele tijd zat te miauwen. Ik weet even niet wat ik ervan moet denken, hopelijk kunnen jullie me wat meer duidelijkheid geven.

Hopelijk tot snel!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

114 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Hoi, ik post wat nieuwe foto's van vanochtend :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De 'slome duikelaars' worden vanzelf wel wakker, dat zul je wel zien :)

Oké, we wachten de foto's wel af :)

En veel succes morgen!

Jeetje, gezien het tijdstip zul je morgen niet echt fris en fruitig zijn!

Tot later. :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ik ga ervandoor want morgen is het misschien wel Dag van de Arbeid, maar niet voor mij, ik moet gewoon werken!

Welterusten *

en nogmaals bedankt

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oh, nu al??

Voorlopig zijn die boefjes nog behoorlijk sloom!

Ja, ik ga zeker nog foto's maken, maar Cachou maakte me zo gestrest met dat gewiebel dat ik ze niet eens meer durf aan te raken of de doos open te maken!!!

:-/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oh ja, ze zullen er alles aan doen om uit de doos te komen (hi hi hi)

Zeg, zou je wat foto's voor ons kunnen maken?

Want sinds die op je profiel moeten ze wel flink veranderd zijn!

Over 8 tot 10 dagen kun je ze natvoer, brokjes, rauw rundergehakt, yoghurt (naturel en ongezoet), kwark en La Vache qui rit gaan geven (maar niet elke dag vanwege de kans op diarree, ik zou zeggen om de dag; ze zullen het vast heerlijk vinden).

Hou op hoor, je laat me blozen ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hihi!! Ik zei het toch, je bent echt een wandelende encyclopedie!!

Komen ze al zelf hun doos uit?

Eten ze al van mama's natvoer?

Dellys, je bent GEWELDIG!!!

.-)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, dus ja, het is heel normaal dat ze hun oogjes al open hebben.

Ze zijn vandaag dus 18 dagen oud, dus je zult zien dat ze vanaf nu heel snel, zeker tegen het einde van de week, steeds meer gaan rondbanjeren.

Ik kan je verzekeren dat er echt ABSOLUUT GEEN ENKELE contra-indicatie is voor een narcose bij een zogende poes.

Ik heb zelf poezen gehad die een keizersnede kregen en dat was geen enkel probleem.

Drie jaar geleden had ik ook een poesje dat tien dagen na de bevalling nog een keizersnede moest ondergaan (ik had toen geen röntgenfoto laten maken en er was een kitten overleden), en dat ging prima; de kleintjes bleven gewoon bij haar drinken.

Je kittens zullen rond half mei (of misschien zelfs al iets eerder) beginnen met eten, dus het is geen enkel probleem om de poes eind mei te laten steriliseren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De kittens zijn op de avond van 12 april geboren en op dit moment liggen ze de hele dag lekker te ronken. Af en toe beginnen ze een beetje met elkaar te stoeien, maar echt nog maar heel even.

Ja, ik moet inderdaad even naar de dierenarts, want volgens mij zei hij dat ik anderhalve maand moest wachten na de bevalling. Maar is de narcose niet schadelijk als een poes nog zoogt? Is het niet beter om te wachten tot ze gespeend zijn? Jeetje, wat een vragen allemaal!!! :-/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je zou de poes en het kitten in een kamer moeten laten met het raam op een kier.

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 114

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!