Mijn poes verplaatst haar kittens, waarom?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi!
Ik wilde even wat vertellen over mijn poes Lila: ze heeft 1 kitten gekregen en ze blijft de kleine maar in haar bek pakken en naar de schoenenkast slepen. Waarom doet ze dit? Hebben jullie tips voor me? Alvast bedankt voor de antwoorden! ???
Hoi!
Ik wilde even wat vragen: mijn kat Lila heeft 1 kitten gekregen en ze stopt maar niet met hem in haar bek te pakken en naar de schoenenkast te brengen. Weten jullie waarom ze dit doet? Alvast bedankt voor jullie reacties! ???
Hoi!
Ik wilde even wat vragen: mijn kat Lila heeft 1 kitten gekregen en ze stopt maar niet met hem in haar bek te pakken en naar de schoenenkast te brengen. Weten jullie waarom ze dit doet? Alvast bedankt voor jullie reacties! ???
Bedankt iedereen dat jullie me willen helpen! Mijn poes is gisteren bevallen van kittens, maar ze heeft ze ergens buiten verstopt. Weten jullie misschien waar ik ze zou kunnen vinden? Laat het me alsjeblieft zo snel mogelijk weten!
Hoi, ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn poes Lizie heeft in de nacht van zaterdag op zondag 5 kleintjes gekregen, dus ze zijn pas 4 dagen oud. Sinds gisteravond sleept ze ermee rond, vooral 's avonds. Is dit normaal? Wat moet ik hiervan denken? Als ik naar mijn poes kijk en haar vraag wat ze aan het doen is, komt ze tegen mijn benen aan liggen, wil ze geaaid worden en miauwt ze.
Ik weet niet wat ik moet doen, ik ben bang dat ze ze wil achterlaten of ze pijn doet.
Ik heb ze toch gewoon onder de trap gezet op een rustige plek in een doos met dekentjes, haar brokjes, vers water en de kattenbak er vlakbij. Wat kan ik nog meer doen??
HELP me lol, ik ben ook nog een beginner op het gebied van kittens.
Mijn kat is echt een beetje dom, ze weet niet hoe ze haar kittens moet dragen. Ze probeert ze met haar pootje op te pakken, ik heb geen idee wat ze aan het doen is... Is dit normaal?
Dit onderwerp is nog steeds actueel, want mijn lieve schat is ook net met haar kleintjes verhuisd, ondanks het heerlijke zachte bedje dat ik voor haar had klaargemaakt. Ik maakte me nogal zorgen en zocht naar antwoorden, en dankzij dit forum ben ik nu gerustgesteld, dus bedankt! Mijn vraag is: tot welke leeftijd kan een moederpoes haar kittens blijven verplaatsen?
Ter informatie: ik heb deze poes zwanger gevonden. Ze heeft 3 kittens gekregen en ze blijft bij mij zolang het nodig is, daarna laat ik haar steriliseren. De kleintjes zijn nu 4 dagen oud.
Bestaat de kans dat ze nog teruggaat naar haar zachte mandje? Moet ik dat daar laten staan? De plek die ze nu heeft gekozen is namelijk een stuk kouder op de vloer. Kan ik haar aanraken en een dekentje onder haar en de baby's leggen? Ik ben bang dat als ik dat doe, ze weer ergens anders naartoe verhuist. Aan de andere kant is ze wel super aanhankelijk en komt ze graag bij me voor haar knuffels.
Hoi,
Ik wilde dezelfde vraag stellen om wat meer antwoorden te krijgen op die van mij...
Niet om het een of ander, maar de oorspronkelijke vraag was: Sinds vanavond pakt mijn poes "Cachou" haar kleintjes in haar bek en verplaatst ze ze, alsof ze een andere plek zoekt?
Wat betreft het herplaatsen van de kittens, dat is weer een ander verhaal en dat is haar eigen zaak. Mijn poes is eergisteren ook bevallen van 5 kittens, die allemaal al een plekje hebben (1 voor mij, 1 voor mijn ouders en 3 voor heel goede vrienden... moet ik dan zeker 50 euro aan mijn ouders gaan vragen? lol). Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden we een poes "Bianca" die een nestje van 5 kreeg. We hielden er zelf één en de anderen vonden ook een plekje (zonder aanbetaling). Haar dochter "Ewine" kreeg daarna 5 nestjes en ook die hebben we allemaal kunnen onderbrengen (ook zonder geld). Ze maken het trouwens allemaal hartstikke goed ;). Daarna ben ik op mezelf gaan wonen en heb ik twee katten gehouden: Diesel, die er helaas niet meer is (door nierproblemen), en Léa, die net is bevallen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik dit soort situaties wel gewend ben, maar toch pakte ze vanochtend een kitten in haar bek om die ergens anders neer te leggen.
Ik vroeg me toen ook af wat er aan de hand was...
Mijn prioriteit was niet om te denken aan het vragen van 50 euro aan de mensen die ze in huis nemen, maar aan het welzijn van mijn poes en haar kittens.
Maelys, ik denk dat je poes de behoefte heeft om haar kittens in veiligheid te voelen, beschut tegen gevaar. Je moet ze niet te veel aanraken, want dan verliezen ze de geur van hun moeder (we zijn in het begin vaak geneigd dat wel te doen, ze zijn ook zo schattig)... Misschien ziet ze te veel vreemde mensen, of is het misschien gewoon voor het comfort. Vanochtend heb ik het laken waar ze op lagen gewassen, en dat was het moment dat ze ze in haar bek pakte om ze op onze lakens in de kast te leggen...
Sindsdien heb ik het schone laken weer teruggelegd en heeft ze het niet meer gedaan.
Ik ga niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb, want elke poes reageert anders, maar hopelijk heb je hier wat aan.
- Ik ben bang voor de kat die ik net heb geadopteerd
- Voorwaarden en contracten bij adoptie via een stichting