Mijn poes verplaatst haar kittens, waarom?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Goedenavond,
Allereerst bedankt allemaal dat jullie zo snel hebben gereageerd :-) !
Nou, na een behoorlijk onrustige avond en nacht bleef Cachou de rest van de nacht in haar doos. Ik dacht dat alles weer rustig was, totdat ik 's ochtends vroeg opeens iets onder het dekbed voelde!! Hihi!! Dus de ochtend begon met z'n zevenen in bed!
Dat duurde niet lang, want even later heeft ze ze verstopt in onze kast, op de bovenste plank. Dat baart me wel zorgen, want ik ben bang dat die kleintjes naar beneden vallen, ook al zijn ze nu pas 16 dagen oud. Moet ik haar gewoon haar gang laten gaan?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beginner ben en het even niet meer weet...
Alvast bedankt voor jullie goede advies :-)
Ik denk ook dat het het instinct van een poes is!
Dat is volkomen normaal.
Zorg er wel voor dat de doos in de kamer staat waar je het vaakst bent, want de kans is groot dat ze je wil volgen.
Het is echt CRUCIAAL dat ze haar kleintjes op dezelfde plek houdt, dus het is aan jou om ervoor te zorgen dat ze ze niet gaat verplaatsen.
Het risico is namelijk dat ze maar een deel van de kleintjes meeneemt en de rest achterlaat, en dan zouden die het niet overleven.
Plan ook alvast in om de moeder over ongeveer 6 weken te laten steriliseren :)
dat is het instinct van een poes -
114 reacties van 114
- Ik ben bang voor de kat die ik net heb geadopteerd
- Voorwaarden en contracten bij adoptie via een stichting