Mijn poes verplaatst haar kittens, waarom?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
DELLYS heeft helemaal gelijk, je moet niet zomaar op je omgeving vertrouwen. Pas op met beloftes - en het is niet omdat het om bekenden gaat, dat er geen risico is dat ze het beestje weer wegdoen of dumpen -
Die schoolvakanties zijn niks.............. De meeste gedumpte kittens zie ik altijd na september -
Hij moet verplicht gechipt zijn, dat is al sinds januari 2012 zo -
Houd de kast dicht en laat ze er niet in zitten, anders gebeuren er ongelukken.
En wat betreft het feit dat het mensen uit je eigen omgeving zijn: vertrouw daar echt niet blind op.
Ik loop al een hele tijd mee op internet en ik heb dit soort voorbeelden echt al bij de vleet gezien.
Mensen die eerst heel enthousiast zijn, maar op het moment dat ze het kitten moeten ophalen, laten ze ineens niets meer van zich horen!
Zeker omdat jouw kittens precies midden in de schoolvakantie weg mogen ..........
Dat is heel normaal hoor, misschien komt het doordat ze gewoon bij je wil zijn.... Zoals de anderen ook al zeiden...
Mensen uit mijn omgeving gaan de kittens overnemen. Ik heb vanochtend ook geprobeerd om ze heel voorzichtig uit de kast te halen terwijl ik tegen de moederpoes praatte, maar er was geen beginnen aan! De eerste lag nog maar net in de doos of ze kwam hem alweer halen om hem weer terug naar boven te brengen. Pff, we houden het nu maar gewoon in de gaten en dekken het wat af tot ze zelf merkt dat de kleintjes te beweeglijk worden en ze ze zelf verplaatst. Laten we haar instinct maar gewoon volgen.
Maelys, als ik jou was zou ik een reserveringscontract laten tekenen en om een aanbetaling vragen, bijvoorbeeld 50 euro. Want als je dat niet doet, loop je het risico dat je straks met de kittens blijft zitten.
Oké, ik snap de situatie.
Als de poes je vertrouwt, kun je ze prima verplaatsen.
Je moet tegen haar praten en ze heel rustig verplaatsen, zonder onverwachte bewegingen.
Je moet dit echt zelf doen, want als de poes het zelf doet, bestaat de kans dat ze bij het springen een kitten doodt.
Goedenavond,
Nee, ze heeft 5 kittens gekregen, waarvan er eentje is overleden bij de geboorte. Met de andere 4 gaat het hartstikke goed en ze hebben allemaal al een nieuw baasje gevonden. Ik was bang dat het lastig zou worden, maar uiteindelijk is het allemaal prima gegaan.
Ik heb mijn poes niet laten steriliseren omdat ik haar pas een paar maanden geleden op straat heb gevonden. Ze werd al heel snel krols en ik heb toen besloten om haar niet te laten aborteren. De dierenarts zei dat ik anderhalve maand moet wachten om haar te laten steriliseren, wat ik ook zeker ga doen. Het klopt dat ik een beginner ben met nestjes, maar zoals ze zeggen: voor alles is een eerste keer :-). Verder wil ik mijn poes niet stressen; ik weet heel goed dat de kittens kunnen vallen en doodgaan, maar ik durf ze niet zelf op te pakken om ze ergens anders neer te leggen. Ik heb de plek waar ze nu liggen wel beveiligd zodat ze niet kunnen vallen. Maar ja, voor hoelang...??
De kleintjes mogen echt niet op een hoogte zitten, want als ze vallen gaan ze dood!
Trouwens, waarom heb je je poes eigenlijk niet laten steriliseren? Je ziet nu dat je niet goed weet hoe je met een nestje om moet gaan, en daardoor breng je de kittens in gevaar.
Maar goed, denk er in ieder geval aan om haar over een tijdje alsnog te laten steriliseren.
- Ik ben bang voor de kat die ik net heb geadopteerd
- Voorwaarden en contracten bij adoptie via een stichting