Mijn poes verplaatst haar kittens, waarom?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Nou, aangezien je kat van kasten houdt, zou een plekje onderin een kast prima werken.
In het begin, toen ik mijn eerste nestjes kreeg, gebruikte ik inderdaad een kartonnen doos waarin ik aan de voorkant een gat knipte (hoog genoeg zodat de kittens er niet uit konden) en de doos bedekte ik dan met een dikke stof.
Tegenwoordig gebruik ik een babybox die ik gedeeltelijk afdek met een plank voor wat schaduw (poezen liggen graag in het donker met hun kleintjes) en daar zet ik dan een grote mand in.
Maar ik heb ook een poes die maar één ding accepteert: haar kittens in de opbergruimte van mijn bank leggen. Dus zet ik de bank open en dek ik die aan de kant van het licht af met een paar plaids.
Dus een maand lang leef ik met een opengeklapte bank; niet echt handig, maar ja, ik heb het er voor over.
En zonder rancune Maelys :)
Natuurlijk luister ik naar je advies! Ik ga het morgenochtend wat strenger aanpakken met m'n poesje (ik ga alle kastjes blokkeren). Zeg, omdat je er zoveel verstand van hebt, waar zou je me aanraden om ze neer te leggen? Bijvoorbeeld in een dichte doos of een mandje? Hoe deed jij dat zelf met je kleintjes? Alvast bedankt en sorry dat ik een beetje traag ben met het uitvoeren van alles.
Als je vindt dat ik nogal autoritair overkom, dan komt dat omdat ik veel ervaring heb met bevallingen en bang ben voor een ramp. Ik heb het gevoel dat je mijn bezorgdheid niet echt oppikt en dat je uiteindelijk niet naar de adviezen wilt luisteren.
Ten eerste heb ik nooit gezegd dat ik het niet wil. Ik wil het alleen op de meest zachte manier doen voor mijn poesje, aangezien ik haar pas een paar maanden heb en dit haar eerste nestje is. Ik vind je adviezen erg goed, ik ben alleen verbaasd door je behoorlijk autoritaire toon. Je hebt vast veel ervaring op dit gebied, dat zie je meteen, dus je zou mijn onhandigheid in mijn aanpak wel kunnen begrijpen.
Nee hoor, want je bent niet van plan om ze weg te halen van de plek waar ze in gevaar zijn.
Maar ik zeg het je nogmaals: je moet het zelf weten, het zijn jouw kittens.
Heb ik op enig moment gezegd dat je adviezen me niet aanstonden? Volgens mij niet. Je zegt, en ik citeer: "Ik probeer je te waarschuwen voor een mogelijk gevaar voor de kittens en blijkbaar maak je je geen zorgen." Vind je zelf nou echt dat ik niet ongerust overkom?
Nee, je hebt gelijk.
Je vraagt om advies, maar als je het krijgt, bevalt het je niet.
Ik probeer je te waarschuwen voor een mogelijk gevaar voor de kittens en blijkbaar maak je je daar geen zorgen over.
Dus ja, logisch dat me dat irriteert.
Je bent wel zeker van de mensen om je heen voor de kittens, maar weet dat een reservering pas echt zeker is als er een aanbetaling is gedaan.
Bedenk ook dat je een flink bedrag moet voorschieten voor de eerste inentingen, het chippen en het ontwormen (circa 100 euro per kitten). Een aanbetaling van 50 euro zou dus niet alleen helpen om de kosten te dekken, maar geeft je ook de zekerheid dat mensen niet op het laatste moment afhaken.
Maar goed, je moet het zelf weten, het zijn jouw kittens.
Dit is allemaal rustig bedoeld, gewoon om je te informeren en te waarschuwen.
Volgens mij klink je een beetje geïrriteerd, of heb ik het mis?
Ik vraag alleen maar om wat advies en begrip. Ik heb je reacties goed gelezen en je advies ook echt opgevolgd. Bedankt.
Heb je het al geprobeerd?
Nee?
Nou, dan kun je het ook niet weten.
Wat die adopties betreft: ik heb je gewaarschuwd en het is mijn probleem niet meer.
Als je met de kittens blijft zitten, heb je dus gewoon wat extra katten. Maar goed, omdat je ze zelf hebt grootgebracht is dat niet zo erg, dan houd je ze gewoon.
Wat als ik de kast dichtdoe en ze drie uur lang met haar kitten in haar bek rondloopt en weigert ze ergens anders neer te leggen?
Ter bescherming heb ik er voor nu hoge dozen omheen gezet waar ze niet overheen kunnen klimmen. Wat de adoptie van de kittens betreft: maak je geen zorgen, dat is geen enkel probleem.
- Ik ben bang voor de kat die ik net heb geadopteerd
- Voorwaarden en contracten bij adoptie via een stichting