Mijn poes verplaatst haar kittens, waarom?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Sinds vanavond pakt mijn poes "cachou" haar kleintjes in haar bek en verplaatst ze alsof ze een andere plek zoekt. Ze brengt ze echter wel steeds weer terug naar de knusse doos die ik voor haar heb klaargemaakt. Is dit normaal? Moet ik me zorgen maken? Is het mijn schuld omdat ik de doos soms met haar erin naar mijn slaapkamer heb verplaatst? Ik had namelijk de indruk dat ze dat wilde nadat ze een hele tijd zat te miauwen. Ik weet even niet wat ik ervan moet denken, hopelijk kunnen jullie me wat meer duidelijkheid geven.

Hopelijk tot snel!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

114 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Muriel2 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Verplaats de kittens niet, anders pakt ze ze gewoon weer op om ze ergens anders neer te leggen. Dat ze ze op een hoge plek legt is heel normaal voor een kat, dat is een veiligheidsinstinct. Die van mij deed precies hetzelfde: ze legde ze in de bovenste lade van een ladekast. Toen ik ze verplaatste, legde ze ze op de allerhoogste plank van de kast. Ze doet dit zodat ze weet dat ze veilig liggen op een hoogte wanneer ze ze even alleen laat om te gaan eten ofzo. Vanuit haar instinct laat ze ze niet op de grond liggen; in de natuur zijn daar gevaren zoals zwerfdieren of honden, dus haar instinct zegt haar dat ze haar kittens hoog en veilig moet leggen. Als je ze verplaatst, brengt ze ze gewoon ergens anders heen, maar wel weer op een hoogte. Pas als ze groot genoeg zijn, verplaatst ze ze weer naar de grond zodat ze kunnen gaan rondlopen.

Vertaald Frans
    M
    Manolem Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn poes is apart gaan liggen vlak naast de mand met maar één kitten, ik maak me zorgen.

Vertaald Frans
    @oceane678
    @oceane678 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn poes heeft een week geleden kittens gekregen, maar vandaag heeft ze ze opeens verplaatst naar mijn kledingkast. Is dit normaal of moet ik me ergens zorgen over maken?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze wil haar kittens "helpen" om zelfstandig te worden, dus zet ze ze ver bij zich vandaan zodat ze terugkomen, ook al is dat soms een mislukking.

Vertaald Frans
    E
    Elody19 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, mijn poes Plume is twee weken geleden bevallen, maar vandaag heeft ze haar kittens mee naar buiten genomen en nu kan ik ze nergens meer vinden.

Hoe kan dit nou? Ze lagen juist lekker warm in een doos met een dekentje 😥

Elody

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, dat is juist niet alleen hun probleem. De asielen zitten overvol, er zijn steeds meer zwerfkatten en advertenties van "nestjes kittens gevonden in een doos" kom je echt bij de vleet tegen...

De meeste mensen hebben geen flauw benul van wat ze moeten weten en wat de risico's zijn. Ze weten er niets van en zijn totaal onverantwoordelijk...

Berichten zoals "de moeder zorgt niet voor de kittens", "de moeder heeft de kittens opgegeten", "misvormde kitten", "moeder overleden tijdens de bevalling", en ga zo maar door...

En dat allemaal voor redenen als "mijn kat het geluk van het moederschap laten ervaren", "dit avontuur samen met mijn kat beleven", "kittens zijn zo schattig" of "ik heb veel voor mijn kat betaald, dus ik doe één nestje om de kosten eruit te halen".

Dus ja, laat je katten steriliseren, want het gaat juist niet alleen om jou...

De poes die een bloeding krijgt terwijl haar baasje post "na de bevalling bloedt de moeder uit haar vagina, is dat normaal???", nou, die zal het vast wel met me eens zijn...

PS: alle genoemde onderwerpen komen van berichten op Wamiz

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De kleintjes mogen niet op een hoge plek zitten, want als ze vallen gaan ze dood!

Trouwens, waarom heb je je poes niet laten steriliseren? Want kijk maar, je weet niet hoe je met een nestje om moet gaan en zo breng je de kittens in gevaar.

Nou ja, denk er in elk geval aan om haar over een tijdje te laten steriliseren.

Ik ben echt verbijsterd over al die mensen met dat belerende vingertje op dit soort forums!!

"kijk maar, je weet niet hoe je met een nestje om moet gaan..."

Maar maak je toch geen zorgen, het is niet aan haar om dit nestje te regelen, maar aan haar poes!!!!

En als ze haar poes niet heeft laten steriliseren, nou, dan is dat PUUR haar eigen probleem!!

Echt hoor, ik ben het zo zat om telkens weer al die mensen te zien die anderen de les lezen over het niet steriliseren van hun poezen.

Laat mensen toch eens een keer met rust en laat degenen die kittens willen ze gewoon krijgen!!

Bemoeien wij ons soms met jullie leven?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn poes is op 15 augustus bevallen en vandaag heeft ze ineens 1 van de 4 kittens naar me toe gebracht. De anderen heeft ze laten liggen op de plek waar ze bevallen is. Is dit normaal of niet?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn poes Snow neemt haar kittens mee naar buiten, maar ze brengt ze niet meer terug. Ik moet ze dan telkens gaan zoeken. Ik ben echt bang dat ze ze op een dag meeneemt en dat ik ze dan niet meer kan vinden. Ze pakt ze in haar bek en glipt dan door het badkamerraam naar buiten.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn poes Snow neemt haar kittens mee naar buiten, maar ze brengt ze niet meer terug. Ik moet ze dan telkens gaan zoeken. Ik ben echt bang dat ze ze op een dag meeneemt en dat ik ze dan niet meer kan vinden. Ze pakt ze in haar bek en glipt dan door het badkamerraam naar buiten.
    Vertaald Frans
  • 10 reacties van 114

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!