Mijn poes tilt haar pootje op zodra ze stilstaat maar mankt niet

H
Hiroto Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Sinds gisteren gaat het eigenlijk prima met mijn poes (ze is ongeveer 4 jaar oud), ze is niet anders dan normaal. Maar ze tilt haar rechtervoorpootje op zodra ze stilstaat, terwijl ze niet eens mankt. Ik vroeg me dus af of iemand dit al eens heeft meegemaakt of weet waar dit door kan komen.

Alvast bedankt en een fijne avond!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Licornepluvieux3222 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, bij mij is het ook nog maar net zo. Mijn kat tilt zijn linker- of rechterpootje op als hij stilstaat, maar hij mankt niet! Als het aanblijft, ga ik het toch even aan de dierenarts vragen 🫤

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Controleer of er iets aan of in het haar van haar poot vastzit. Het doet denken aan het gedrag van een kat met plakband aan zijn poot, maar het kan ook klitten zijn.

Als ze het laat gebeuren, kijk dan alvast tussen de tenen door op de voetzooltjes te drukken zodat de nagels uitsteken — zo weet je vrij snel of ze pijn heeft (zorg er uiteraard voor dat je haar niet pijn doet).

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Als ze haar pootje op een vreemde manier optilt terwijl ze dat eerst niet deed, komt dat misschien omdat ze pijn heeft aan haar poot of aan haar kussentjes en ze daarom probeert te voorkomen dat ze erop steunt.

Het is echt belangrijk om pootproblemen te kunnen herkennen. Verwondingen komen namelijk vaak voor. Een sneetje in het kussentje kan ontstaan door contact met een scherp stukje metaal, een steentje, of bij het over een hek klimmen. Ook kan de kat een nagel hebben uitgescheurd. Bepaalde valpartijen, maar ook gevechten tussen katten, kunnen leiden tot verwondingen zoals ontwrichtingen, breuken of bijtwonden.

Ik raad je aan om, met deze mogelijkheden in je achterhoofd, je dier goed te onderzoeken en goed te kijken naar hoe ze precies loopt en of dat verandert. Als het aanhoudt en/of erger wordt (als ze echt gaat manken), moet je snel naar de dierenarts gaan.

In de tussentijd is het advies om haar goed te observeren en niet te veel te laten bewegen.

Maar bij de minste twijfel: raadpleeg een arts!

Ik hoop dat ik je hiermee toch heb kunnen helpen,

Fijne avond,

Paul

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!