Hoi,
Vóór de sterilisatie rende mijn poes de hele tijd rond en bewoog ze enorm veel in huis. Ze is nu twee dagen geleden geholpen en ze is nog steeds moe, wat natuurlijk normaal is. Maar als ze loopt, merk ik dat ze mankt met haar linkerachterpoot. Ik dacht eerst dat het misschien door de wond kwam, maar de wond zit aan de rechterkant en ze loopt juist mank met links...
Het is echt heel vreemd: ze kan wel lopen, ze kan op haar poot zitten en hem ook uitstrekken, maar zodra ze gaat lopen zie ik dat ze mankt en haar pootje heel voorzichtig neerzet alsof het pijn doet of alsof het gebroken is. Toch denk ik niet dat het hier in huis is gebeurd, want sinds de sterilisatie loopt ze bijna niet, ze springt niet en ze rent niet, dus een gebroken poot lijkt me onwaarschijnlijk.
Omdat ik me best wel zorgen maak, heb ik wat onderzoek gedaan op internet en ik vond verschillende verhalen die precies hetzelfde zijn als mijn situatie. Mankheid bij een kat na de sterilisatie kan blijkbaar komen door de verdovingsvloeistof bij de zenuwen in de poot, of doordat de dierenarts de poot tijdens de operatie te strak heeft vastgebonden. Verder gedraagt ze zich normaal; ze eet en drinkt gewoon goed.
Hebben jullie dit weleens meegemaakt met je poes na een sterilisatie?? Vinden jullie dit normaal?
Alvast bedankt voor jullie reacties!