Goedenavond!
Nou, daar ga ik dan, ik ben een nogal bezorgde 'oma'. Mijn kat (ze is net een jaar oud) heeft net een nestje van 4 kittens gekregen. Ze zijn 6 dagen oud, lekker levendig en ze zien er goed uit... Maar het punt is: mijn kat is zo'n type dat normaal de hele nacht buiten de beest uithangt met haar kattenvriendjes uit de buurt. Ze was daarmee gestopt vanwege de kittens, maar nu is ze blijkbaar weer begonnen. Ze is rond 18:30 vertrokken en nu, om bijna 3 uur 's nachts, is ze nog steeds niet terug. Ze laat 4 hongerige kittens achter.
Wat moet ik nu doen? Hoe lang kunnen kittens een voeding overslaan voordat het gevaarlijk wordt voor hun gezondheid? Ik kan de moeder niet gaan zoeken, want ik heb geen flauw idee waar ze uithangt. Moet ik morgenochtend meteen kittenmelk gaan halen als ze nog niet terug is? Hoe kan ik voorkomen dat ze dit vaker doet? Ik maak me best wel zorgen om de kittens, ze piepen veel en hebben het duidelijk koud. Mijn moeder, die al vaker nestjes heeft meegemaakt, maakt zich totaal geen zorgen en dat irriteert me. Maak ik me te snel te druk? Maar vooral: kan ik rustig gaan slapen of vind ik morgenochtend onvermijdelijk dode kittens?...
Alvast bedankt voor de reacties!
Reg.