Mijn poes kijkt niet meer om naar haar kittens

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond!

Nou, daar ga ik dan, ik ben een nogal bezorgde 'oma'. Mijn kat (ze is net een jaar oud) heeft net een nestje van 4 kittens gekregen. Ze zijn 6 dagen oud, lekker levendig en ze zien er goed uit... Maar het punt is: mijn kat is zo'n type dat normaal de hele nacht buiten de beest uithangt met haar kattenvriendjes uit de buurt. Ze was daarmee gestopt vanwege de kittens, maar nu is ze blijkbaar weer begonnen. Ze is rond 18:30 vertrokken en nu, om bijna 3 uur 's nachts, is ze nog steeds niet terug. Ze laat 4 hongerige kittens achter.

Wat moet ik nu doen? Hoe lang kunnen kittens een voeding overslaan voordat het gevaarlijk wordt voor hun gezondheid? Ik kan de moeder niet gaan zoeken, want ik heb geen flauw idee waar ze uithangt. Moet ik morgenochtend meteen kittenmelk gaan halen als ze nog niet terug is? Hoe kan ik voorkomen dat ze dit vaker doet? Ik maak me best wel zorgen om de kittens, ze piepen veel en hebben het duidelijk koud. Mijn moeder, die al vaker nestjes heeft meegemaakt, maakt zich totaal geen zorgen en dat irriteert me. Maak ik me te snel te druk? Maar vooral: kan ik rustig gaan slapen of vind ik morgenochtend onvermijdelijk dode kittens?...

Alvast bedankt voor de reacties!

Reg.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

35 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik heb net 20 lange minuten het buikje en de geslachtsdelen van mijn kitten gemasseerd. Hij heeft een flinke plas gedaan, maar nog steeds geen poep. Ik maak me echt zorgen, het is al 3 dagen geleden en morgen is het zondag, dus de dierenartsen zijn dan dicht...!! Mijn kitten is 4 weken oud, op die leeftijd horen ze toch al zelfstandig te kunnen plassen en poepen, of niet??

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben er al geweest en kreeg als antwoord "masseer zijn buikje maar"

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi, ik heb een kitten van 3 weken oud. Na elke voeding masseer ik zijn buikje en met een watje met lauw water masseer ik zijn geslachtsdelen. Hij plast wel, maar hij heeft al 3 dagen niet gepoept... Wat moet ik doen? Is dit ernstig? Hij krijgt elke 2 tot 3 uur kunstmelk met de fles.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Ik geef mijn Bengaalse kat weg, helemaal gratis en ik vraag er niets voor terug. Heb je interesse? Mail me dan snel op michel.aboue@live.fr, want ik ga binnenkort op reis.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb het geprobeerd, maar het doet helemaal niets.

Vertaald Frans
    Farfalla56
    Farfalla56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een wattenstaafje? Misschien heb ik het mis, maar je moet een watje of een washandje met lauwwarm water gebruiken en hun buik en de regio rond de anus masseren (hun moeder likt ze om de spijsvertering te stimuleren en ze te laten poepen).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi, het lukt me maar niet om mijn kittentje van 11 dagen oud te laten poepen. Wie heeft er een goede tip voor me? Ik heb het al geprobeerd met een wattenstaafje. Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dank je sevv. Hoe lang duurt het voordat een poes weer krols wordt nadat ze een nestje heeft gehad?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, er zit een poes in mijn tuin die 8 dagen geleden een kitten heeft gekregen. Ze heeft hem sinds zaterdagavond achtergelaten. Ik heb geprobeerd hem te voeren, maar dat is niet gelukt. Bovendien is het geen speciale kittenmelk, maar ik wilde weten hoe lang hij zonder eten kan overleven.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maar clairomas, laat je poes echt niet naar buiten hoor, ze moet bij haar kittens blijven..

Blijft ze, afgezien van het feit dat ze naar buiten wil, wel bij ze? Zorgt ze goed voor ze?

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 35

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!