Mijn poes is de hele tijd krols!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik heb een klein poesje in huis genomen dat ik op straat heb gevonden. Ze liep buiten, was mager en zag er slecht uit, dus heb ik haar mee naar huis genomen. Ik heb zelf nooit een kat gehad (vanwege mijn allergieën), maar ik kan het niet verdragen om gedumpte dieren te zien die aan hun lot worden overgelaten... We hebben haar toch even naar de dierenarts gebracht voor een controle en wat advies, maar daar hadden ze me niets verteld over die beruchte krolsheid... \/p>

Ze is superlief, maar het probleem is dat ze om de week krols is en dat is echt heel vervelend. Ik weet niet meer wat ik moet doen. We willen haar laten steriliseren, maar financieel lukt dat op dit moment even niet, ook al zijn we dat wel echt van plan. Ik wilde weten of er een manier is om haar te kalmeren, want het wordt bijna onhoudbaar. We hebben haar nu 3 maanden en het gaat de hele dag door: ze miauwt, wrijft overal tegenaan (zelfs tegen de hond, terwijl ze die normaal ontwijkt of juist aanvalt) en dat de hele dag lang. Ik word er gek van! Vertel me alsjeblieft dat jullie me kunnen helpen =) ! Bedankt\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

31 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Nou, weet je, ik denk dat de meeste mensen hier op het forum zwart, marineblauw en bruin wel hebben verbannen voor hun kleding!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt =) Ik hoop het ook, ze ziet er in ieder geval niet ongelukkig uit! lol... Ze laat overal haren achter (op de stoelen kun je maar beter niet gaan zitten met een zwarte broek! haha) en mijn fauteuil is helemaal wit, m'n vloer ligt vol met zwarte haren van m'n hond, en m'n konijn gooit overal zaagsel neer als 'ie gek doet in z'n kooi, maar dat maakt me niks uit. En wie het niet bevalt, nou ja, jammer dan, die gaat maar weg! Mijn dieren zijn hier net zo erg thuis als wij =)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze heeft het maar getroffen bij je :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah, bedankt voor de tip! =) Echt fijn om advies te krijgen van mensen die er verstand van hebben =) En bovendien ben ik allergisch voor huisstofmijt en pollen... Wat een ellende! lol. Ik heb ook het voordeel dat ze niet naar buiten gaat =) Ik zou sowieso veel te bang zijn dat er iets met haar gebeurt... een echte moederkloek! haha =)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, je hebt gelijk, vaak nemen allergieën af wanneer mensen dagelijks in contact komen met de oorzaak van de allergie.

Hoe dan ook, wat je kunt doen als de allergie terugkomt en je er last van krijgt: pak een washandje, maak het vochtig met water en ga hiermee één of twee keer per dag over de vacht van je kat.

Dit vermindert aanzienlijk de allergenen op de kattenharen, die daar terechtkomen doordat ze zichzelf likken.

Het zijn namelijk niet de haren die de allergie veroorzaken, maar het speeksel dat katten op hun vacht achterlaten tijdens het wassen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Bedankt Ninimichel =) Ook al hebben we het niet zo breed, we doen wat we kunnen om onze beestjes gelukkig te maken! Mijn kleintje van 5 maanden is nu al dol op ze! Ze is gek op de hond (hij krijgt haar echt aan het schaterlachen, en ons niet! lol) En wat die pil betreft, na alles wat ik lees: echt niet! Die ga ik haar niet geven!!! Dat is zeker =) Bedankt allemaal ^^
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja =) ik kon haar echt niet buiten laten, dat arme beestje, maar het was ook niet de bedoeling om haar te houden. (Ik ben allergisch voor kattenharen). Ik wilde haar eten geven zodat ze weer wat kon aansterken en dan een goed baasje voor haar zoeken, maar mijn vriend is een echte kattengek en ik hou sowieso van dieren, dus hebben we haar gehouden. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar mijn allergieën zijn een beetje rustiger geworden, ook al is het nog niet altijd ideaal! lol =)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ze is in een heel goed gezin terechtgekomen, je hebt haar prachtig gemaakt!

Ja, zoals Dellys al zegt: geef NOOIT de pil, dat is veel te riskant.

Mijn schoonzus is ook zo eigenwijs en blijft die aan haar kat geven. Ik blijf maar tegen haar zeggen dat ze geld opzij moet leggen om haar te laten steriliseren en te stoppen met de pil, omdat er veel te veel risico's aan zitten, maar ze wil er niks van weten. Ik hou mijn hart vast voor dat kleine poesje. En ja, mijn schoonzus neemt maar katten in huis terwijl ze geen geld en geen werk heeft.

Een ongecastreerde kater en een niet-gesteriliseerde poes, ze hebben natuurlijk al een nestje gehad --'

Vertaald Frans
    Silja
    Silja Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik kan dat van de poezenpil inderdaad bevestigen. Na 8 jaar de pil te hebben gehad, kreeg de poes van mijn ouders last van bultjes bij haar melkklieren. Blijkbaar was het niet gevaarlijk en de dierenarts heeft ze weggehaald. Het probleem is alleen dat het weer is teruggekomen en ik ben er totaal niet gerust op. Mijn moeder gaat nu weer terug...

Eerlijk gezegd kun je het maar beter vermijden.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 31

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!