Mijn kitten verbieden om onder het bed te gaan.

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Daar ben ik weer! 😁

Ik heb een probleem met mijn kitten Marley: hij kruipt de hele tijd onder mijn bed!

Was hij daar maar braaf, maar nee hoor! 😈

Hij kruipt onder het bed, gaat op zijn rug liggen en zet zijn nagels in de bedbodem en rent dan ondersteboven!! Het is lastig voor te stellen, ik weet het, maar daardoor sloopt hij de hele bedbodem, zowel aan de onderkant als aan de zijkanten.

Het bed is niet van mij en hij weet dat ik er hartstikke boos om word! 😡

Hij heeft zijn krabpaal naast het bed staan en ik kan mijn kat niet in een andere kamer zetten omdat ik in een studio woon.

Voor nu heb ik aan de zijkanten handdoeken eronder gelegd en een hoeslaken gebruikt.

En nu heb ik er dekbedden neergelegd, maar dat gaat niet lang goed want hij vindt steeds een manier om ze weg te duwen 😠

Heeft iemand ideeën of tips?

Ik heb geprobeerd hem te straffen:

- Door hem bij zijn nekvel te pakken en naar hem te blazen zoals een kat, maar dat boeit hem niks...

- Door hem (zachtjes) tegen de grond te drukken zodat hij het begrijpt, maar hij valt me aan zodra ik hem loslaat.

- Met de plantenspuit, maar dat vindt hij alleen maar leuk!

- Door hem in een andere kamer te zetten, maar ook dat maakt hem niks uit.

Geen enkele straf werkt. Ik weet dat het een kitten is, maar dat is geen reden om hem alles te laten slopen!

Mijn kitten verbieden om onder het bed te gaan.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Zijn nagels zijn al geknipt, maar hij blijft toch nog haken :/ Ja, ik speel elke dag met hem. Ik laat hem achter een speelhengel met een visje aanrennen, hij heeft ballen zat en ook van die dingen die geluid maken! Hij heeft geen tijd om de dag voorbij te zien vliegen ^^

Dat is zeker, hij krijgt al mijn aandacht als hij dat doet! Werkt zo'n afweerspray eigenlijk echt? Moet ik het op de bedbodem sprayen of op de grond? Geeft het vlekken? Een hoop vragen :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat is vaak het probleem. Knip de puntjes van de nagels even bij hem/haar af.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Sorry, maar dit is het enige wat ik op internet kon vinden. Ze raden het aan op deze site: http://wamiz.com/chats/conseil/comment-punir-son-chaton-1596.html ! Ik verzin die straffen niet zelf, ik ben gewoon een beetje de weg kwijt met hem. Ik heb m'n dieren nooit iets misdaan! Ik heb al vaker kittens gehad en die hebben dit nog nooit gedaan!!

Ik ben niet het type dat het maar accepteert dat m'n katten aan alles krabben! Iedereen moet het thuis natuurlijk zelf weten, maar ik zocht gewoon hulp voor een oplossing.

Om even te antwoorden: het stoort me dat hij aan m'n bed krabt omdat ik m'n borg van 350 euro niet kwijt wil raken! Het bed is splinternieuw en het is van m'n huisbazen die vlak onder me wonen. Ik doe m'n uiterste best voor hem.

Wat die straffen betreft: als iemand een andere methode heeft om hem 'NEE' te leren, want dat 'NEE' begrijpt hij niet, het kan hem echt niks schelen!

Dat voor het bed is een goed idee, maar het is dus gloednieuw en een ander bed kopen vanwege een kattenprobleem is nogal pijnlijk voor m'n portemonnee 😔

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Jeetje, je gaat echt wel heel ver in wat je over je kitten zegt 😔

Euh, je straffen zijn echt bruut, gemeen en... vreselijk 😯!

De beste straf is nog altijd een duidelijke "NEE", maar dan niet op een gemene manier natuurlijk 😒

Om op je vraag te antwoorden: een kat is onafhankelijk en gaat waar hij zich prettig voelt of waar hij zin in heeft. Je kunt hem niet verbieden om op bepaalde plekken te komen.

En wat ik niet begrijp: waarom is het zo'n probleem dat je kat onder het bed kruipt? 🤪

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Sorry voor de foto op z'n kop, ik had het niet gezien! 😳

Vertaald Frans
  • 16 reacties van 16

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!