Mijn kitten verbieden om onder het bed te gaan.

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Daar ben ik weer! 😁

Ik heb een probleem met mijn kitten Marley: hij kruipt de hele tijd onder mijn bed!

Was hij daar maar braaf, maar nee hoor! 😈

Hij kruipt onder het bed, gaat op zijn rug liggen en zet zijn nagels in de bedbodem en rent dan ondersteboven!! Het is lastig voor te stellen, ik weet het, maar daardoor sloopt hij de hele bedbodem, zowel aan de onderkant als aan de zijkanten.

Het bed is niet van mij en hij weet dat ik er hartstikke boos om word! 😡

Hij heeft zijn krabpaal naast het bed staan en ik kan mijn kat niet in een andere kamer zetten omdat ik in een studio woon.

Voor nu heb ik aan de zijkanten handdoeken eronder gelegd en een hoeslaken gebruikt.

En nu heb ik er dekbedden neergelegd, maar dat gaat niet lang goed want hij vindt steeds een manier om ze weg te duwen 😠

Heeft iemand ideeën of tips?

Ik heb geprobeerd hem te straffen:

- Door hem bij zijn nekvel te pakken en naar hem te blazen zoals een kat, maar dat boeit hem niks...

- Door hem (zachtjes) tegen de grond te drukken zodat hij het begrijpt, maar hij valt me aan zodra ik hem loslaat.

- Met de plantenspuit, maar dat vindt hij alleen maar leuk!

- Door hem in een andere kamer te zetten, maar ook dat maakt hem niks uit.

Geen enkele straf werkt. Ik weet dat het een kitten is, maar dat is geen reden om hem alles te laten slopen!

Mijn kitten verbieden om onder het bed te gaan.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Sofi771
    Sofi771 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je een kind hebt en je geeft het een tik voor de billen, is dat nog geen mishandeling, en sommigen hier hebben er blijkbaar niet genoeg gehad!

Je kunt de opvoeding van een kind echt niet vergelijken met die van een dier! Een kind kan begrijpen waarom het gestraft wordt, een dier niet! Je moet echt stoppen met zo hoog van de toren te blazen, alleen maar omdat je niet tegen kritiek kunt. Mijn hond en katten zijn hartstikke goed opgevoed en toch ben ik nooit gewelddadig tegen ze geweest, geen fysieke correcties, niks! Er bestaan gezonde oplossingen zonder geweld; je moet gewoon geduld hebben en ophouden met je onnodig af te reageren op je dier.

Eerlijk gezegd maken je gevoelens me niet uit, ik reageer hier voor de dieren en niet voor het ego van het baasje.

Sterkte met je kitten, ik hoop dat je volgende kat binnen blijft zodat ongelukken voorkomen worden.

Succes verder voor de anderen die begrijpen dat je soms even geen idee meer hebt hoe je de regels in huis moet handhaven met onze dierenvrienden!

Ik heb echt moeite met die zin... Je 'handhaaft de wet' niet in huis, je stelt gewoon regels op zodat iedereen in harmonie kan samenleven. Wat je zegt doet me echt denken aan een soort hiërarchie in het gezin tussen jou en je dieren, en dat stoort me nogal, dus dat wilde ik even kwijt.

- Door hem bij zijn nekvel te pakken en naar hem te blazen als een kat, maar dat boeit hem niks...

- Door hem tegen de grond te drukken, niet hard maar gewoon zodat hij het begrijpt, valt hij me aan zodra ik hem loslaat

hij is echt niet getraumatiseerd, wat een onzin

Kun je tenminste toegeven dat zulke gewelddadige reacties een kat kunnen traumatiseren? Of ben je te trots om dat te erkennen? Sommige dieren zijn gevoeliger dan andere, maar dat neemt niet weg dat deze methodes absoluut niet gezond zijn! Als je dit had geprobeerd bij mijn kitten die gedumpt was, kan ik je verzekeren dat je haar nooit meer had kunnen aanraken. Dat een dier iets pikt, betekent nog niet dat het een goede methode is, verre van dat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Ik reageer weer even op deze discussie. Ik had al die reacties al die tijd niet gezien. Ik wilde even kwijt dat hier veel mensen om hulp en advies vragen, maar dat er altijd wel mensen zijn die kritiek hebben op de manier van opvoeden! Dit forum is top, maar gvd, het is echt bloedirritant om steeds te horen: "oh, sommigen zouden geen dieren moeten hebben" of "ja, het is schandalig om dat te doen!". Afijn! Ja, ik heb veel moeite gehad met mijn kitten en ik heb veel methodes geprobeerd om hem te straffen, en hij is met de tijd rustiger geworden! Ik heb veel andere dieren gehad en die zijn altijd gelukkig geweest, ook al heb ik ze wel eens op hun kop gegeven! Als je een kind een tik voor z'n billen geeft, is dat toch ook niet meteen mishandeling? Sommigen hier hebben er blijkbaar niet genoeg gehad! Dat mensen zeggen dat ik mijn dieren bijna mishandel... ik ben echt woest! Mijn dieren is nooit iets tekortgekomen! Ze hebben te eten, ze wonen in een schoon huis en ze hebben alle comfort. Mijn kat heeft zelfs zijn eigen kerst gevierd!

Het is niet omdat je een dier hebt, dat hij alles in huis maar kapot moet maken!

Mijn kleine Marley is onlangs naar de kattenhemel gegaan omdat hij is doodgereden op de weg. Ik ben er kapot van, het was mijn baby, zo'n lief katje, ik hield zielsveel van hem! Hij was de gelukkigste kat ter wereld en hij was echt niet getraumatiseerd, wat een onzin! Hij was de eerste die naar me toe kwam om te knuffelen en we waren altijd samen! Dus vanaf nu kom ik niet meer naar dit forum voor advies, want je krijgt hier alleen maar kritiek van mensen die denken dat ze alles beter weten! Veel succes verder aan de anderen die wel begrijpen dat je soms even geen ideeën meer hebt om de regels in huis te handhaven met onze dierenvrienden!

Vertaald Frans
    Farfalla56
    Farfalla56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

in het ergste geval, totdat hij wat groter is en wat rustiger wordt – als je je echt zorgen maakt om je huurwoning (wat ik heel goed begrijp) – bestaan er van die nagelhoesjes die je op de nagels kunt plakken

eigenlijk ben ik niet zo’n fan van dat soort dingen, maar als tijdelijke oplossing tijdens de opvoeding van je kitten, waarom ook niet... maar ik denk niet dat het een definitieve oplossing is

en als je kat naar buiten gaat, moet je het sowieso vergeten, maar omdat je zijn nagels al knipt, ga ik ervan uit dat hij niet buiten komt

http://www.sante-du-chat.com/griffes-le-protege-griffes/

Vertaald Frans
    Sofi771
    Sofi771 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een dier bij het nekvel pakken, welk dier dan ook, is voor mij echt een no-go.

ze heeft er ook wel een paar gehad, laten we eerlijk zijn.

Ben ik de enige die schrikt van dit soort opmerkingen?! En dan verbaas je je dat je katten overal aan krabben... mij verbaast het niets. Je leert een dier helemaal niets door middel van geweld.

Ik kan je geruststellen: ik schrik er ook van.

Zomaar geweld gebruiken tegen je dier is egoïstisch en onverantwoord, kortom.

Als je je kat onder het bed echt niet onder controle krijgt, blokkeer dan gewoon de toegang. Dat zo'n klein kitten als een gek met zijn kop omlaag rondjes rent, snap ik best dat dat leuk voor hem is. Maar hem tegen de grond drukken, tegen hem sissen... Je gaat zo echt de mist in.

En JA, je bent echt hard in wat je zegt! Het is bizar, want ik geloof dat je het zelf niet eens doorhebt.. Als ik moet kiezen tussen mijn borg van 350 € kwijtraken of mijn kitten traumatiseren en gedragsproblemen veroorzaken, dan is de keuze snel gemaakt.

En die adviezen van Wamiz (een Franse website)... Ik begin me echt te ergeren aan die pro-geweld adviezen op de site, want dan krijg je dit soort uitwassen. Met een beetje logica en vooral wat afstand begrijp je al snel dat dit geen oplossing is en bovendien totaal niet normaal.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ze heeft er ook wel een paar gehad, laten we eerlijk zijn.

Ben ik de enige die echt schrikt van dit soort opmerkingen?! En dan vind je het gek dat je katten overal aan krabben... mij verbaast het niets. Je leert een dier helemaal niets met geweld.

Vertaald Frans
    Emelinelelong33
    Emelinelelong33 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn rooie had de vervelende gewoonte om overal aan te krabben toen ze klein was. Hoe vaak ik ook 'nee' zei, ze bleef het maar doen; het behang en de rest moesten het ontgelden. Nu ze vier is doet ze het helaas nog steeds. (De hoes van mijn slaapbank ziet er echt niet uit, dat wil je niet weten, maar dat is blijkbaar het enige dat haar inspireert). De manier waarop je haar aanpakt lijkt me niet te overdreven, want katten zijn ontzettend eigenwijs. De plantenspuit werkt hier goed omdat ze een bloedhekel heeft aan water. En af en toe wordt ze even bij haar nekvel gepakt, zeker als ze op heterdaad betrapt wordt. Ze heeft ook wel eens een tik gehad, laten we eerlijk zijn.

Verder moet je het een beetje over je heen laten komen en geduldig zijn, want zo'n kitten haalt nu eenmaal bergen kattenkwaad uit! En krabben hoort daar gewoon bij. Probeer Feliway te vinden (ik weet het, het is best prijzig maar wel de moeite waard) en spray dat op de plekken waar ze krabt. Meestal stoppen ze dan wel. (Ik heb het op mijn bank geprobeerd, maar nu het op is begint ze weer; bij mij is het vooral territoriumgedrag). Zo win je in ieder geval wat tijd. Je hebt het in een spray en als verdamper voor in het stopcontact.

Wat betreft afweermiddelen: probeer een sterke te vinden, want in het begin trekt hij misschien een vies gezicht, maar daarna lacht hij je waarschijnlijk gewoon uit. En omdat hij nog klein is, is ontdekken heel belangrijk voor hem: aapje spelen onder het bed, verstoppen in de kasten... Weet je, je kunt beter een kat met nagels hebben dan een ontklauwde kat, zoals sommige oude besjes die zich daar nog steeds niet voor schamen. In de natuur is een ontklauwde kat nergens (ontklauwen is trouwens sowieso verboden). Geef het gewoon de tijd!

Succes hoor! ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Sommige mensen zouden echt geen huisdieren moeten nemen en zich eerst eens goed moeten inlezen. En ja, een kat krabt nu eenmaal en kan je meubels beschadigen, en een kat kan natuurlijk ook gewoon ziek worden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ga me hier vast niet populair mee maken, maar nu is de maat echt vol!

Dit is al de tweede keer dat je op een heel heftige manier over je kitten klaagt....

JA, je hebt een kitten. JA, een kat heeft nagels. JA, een kitten is nog een baby.

Hem tegen de grond drukken, tegen hem spugen... dat grenst niet alleen aan dierenmishandeling, het werkt ook voor geen meter.... dat blijkt wel.

Katten houden van verstoppertje spelen en hun nagels scherpen, zo zijn ze nu eenmaal. Het is zowat 50% van hun dagbesteding... Dus ja, je gloednieuwe bank gaat er waarschijnlijk aan geloven... en wat dat bed betreft: hij wil gewoon spelen of zich verstoppen.

Ik begrijp dat het in een gemeubileerde studio niet makkelijk is, maar eerlijk gezegd had je daar van tevoren over na moeten denken.

Dit is even een felle reactie, maar op een gegeven moment moet je de dingen gewoon zeggen zoals ze zijn.

Ik zie net dat je je in een ander topic druk maakt om je parketvloer........ Geen commentaar.

Het gedrag van je kat is volkomen normaal, dat van jou is dat niet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, dat is een goed idee :) ik ga eerst dat afweermiddel wel even proberen, en anders kijk ik wel voor lades 😁 Ik hoop dat hij uiteindelijk wat rustiger wordt als hij wat groter is :/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Koop een plank of een stuk dikke stof in de maat van je bedbodem en bevestig deze.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 16

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!