Mijn kitten van 2 maanden zit onder de vlooien
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Als Frontline Combo niet werkt, probeer dan eens "Vectra Felis" pipetten, zowel preventief als genezend. Het werkt een maand lang. Je moet het wel bij de apotheek bestellen, want in de gewone winkels is het niet te vinden. Het is op recept, maar als je je apotheker goed kent, bestelt hij het gewoon voor je, dat doet die van mij ook. Bij mijn 3 katten werkt dit middel in ieder geval echt super.
Ik raad je aan om even langs je dierenarts te gaan, die kan je goed adviseren.
Wat vlooien betreft: je moet weten dat ongeveer 95% van de vlooien in de omgeving zit en maar 5% op je huisdier.
Ik gebruik zelf Frontline Combo voor mijn poezen en ze hebben nooit vlooien gehad. Ik weet alleen niet of het wel zo goed is voor hun gezondheid...
Hoi, er is een enorm aanbod aan vlooienmiddelen (waaronder Frontline) met verschillende minimumleeftijden en gewichten per middel. Het beste kun je even met je kat naar de dierenarts gaan, want sommige middelen zijn alleen op recept verkrijgbaar en de arts moet je kat eerst onderzoeken voordat hij deze mag meegeven. Anders is Frontline spray een prima optie; weeg je kitten wel even goed en houd je aan de juiste dosering voor zijn gewicht.
Ik heb hem ingewreven met munt uit de tuin en wat natuurazijn in zijn nek gedaan, op een plek waar hij niet kan likken. Ik heb hem ook gekamd om wat eitjes te verwijderen. Morgen ga ik Frontline halen om te kijken of dat helpt...
Omdat ik niet precies weet hoe je de azijn moet aanbrengen en katten daar over het algemeen niet zo van houden, kun je beter de methode met munt proberen, dat is wel zo veilig...
Nou, ik raad je Angeline56, Lilou Striga en Anima ook aan, maar je doet er goed aan om je kitten even te behandelen (tegen vlooien).
Normaal gesproken zou munt vlooien op afstand moeten houden en voorkomen dat ze eitjes leggen op je kat...
Om de munt aan te brengen, wrijf je wat muntblaadjes tussen je handen en aai je je kat, dat werkt echt goed.
Bedankt @Minou63, ik ga het eens proberen met azijn.
Bedankt @nini34, ik heb op internet gekeken en zag dat er katten zijn overleden door Frontline of dat ze huidproblemen kregen... ik ga morgen even bij de dierenwinkel kijken.
En wat moet ik doen met de eitjes?
Toen ik wat jonger was, heb ik geleerd dat azijn of munt vlooien op afstand houden...
Als dit niet specifiek genoeg is (waar ik wel zeker van ben), vraag het dan even aan Anima, Lilou Striga of Angéline56. Zij helpen je graag verder, het zijn echt superaardige en slimme pro's!
10 reacties van 10