Mijn kitten sabbelt op onze handen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal,

Sinds iets meer dan een week hebben we een nieuwe bewoner in huis: Shadow van 3,5 maand oud.

Elke avond komt hij naast ons liggen, zoekt hij onze handen op en begint hij te sabbelen. Moeten we hem zijn gang laten gaan?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • K
    Kassandra32 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Ik heb een kitten van 3 maanden oud. Ze sabbelt op mijn vingers en kneedt met haar pootjes. Ze vraagt er vaak om en valt daarna vredig in slaap. Kan ik haar gewoon haar gang laten gaan?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie advies allemaal. Sinds een paar dagen volg ik jullie tips op en laat ik hem niet meer drinken. Hij begint er inderdaad al minder om te vragen. Ik ga hier dus mee door. Nogmaals bedankt voor alles!

Vertaald Frans
    Tigron
    Tigron Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

In plaats van je vingers zijn er kauwspeeltjes die speciaal voor kittens zijn gemaakt

http://www.petstages.com/cats-chewing-menu.html

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

We zijn het er allemaal wel over eens dat het kittentje last heeft van een soort 'afkickverschijnselen', of hij nu te vroeg gespeend is of niet. Toch denk ik, net als Dellys, dat je het niet moet aanmoedigen of toelaten. Léo, mijn kitten van 3 maanden, had de neiging om dit te doen en mijn dochter vond dat grappig en schattig, dus ze moedigde hem aan. In de dagen daarna was hij echt niet te genieten: zodra hij onze handen zag, wilde hij constant aan onze vingers sabbelen. We konden hem niet eens meer rustig aaien en hij was heel onrustig, alsof hij echt iets tekortkwam. Ik heb toen instinctief besloten om het te stoppen en ik heb mijn dochter gezegd dat ze het niet meer toe mocht laten, maar dat ze hem juist moest afleiden met een speeltje of hem weer op de grond moest zetten. Inmiddels doet hij het niet meer, of als hij het nog eens probeert, stopt hij direct zodra we laten merken dat het niet mag.

Het is net als met een kind: je moet hem stimuleren om groot en zelfstandig te worden, maar wel op een liefdevolle manier.

Het is allemaal een kwestie van de juiste balans vinden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk er hetzelfde over als mathieu

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb twee kittens met de fles grootgebracht (ze waren toen 3 weken oud). Eén van de twee is nu 4 maanden oud en sabbelt nog steeds aan haar nieuwe baasje (aan de oorlel en de huid van de oogleden)...

Ik weet niet of het overgaat, maar in haar geval is het net als bij jou: ze is niet door haar moeder gespeend, dus ze komt echt iets tekort...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit is typisch gedrag voor een kitten die te vroeg bij de moeder is weggehaald, maar daar kun jij niets aan doen.

Ik betwijfel of deze gewoonte vanzelf overgaat.

Nou ja, hij is nog jong.

En naar mijn mening moet je hem er echt van weerhouden om dit te doen.

Leid hem dus consequent af wanneer hij het wil doen door een speeltje of een balletje te gooien.

Vertaald Frans
    Mure 69
    Mure 69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Daphnee, de kans is groot dat het later wel overgaat. Die van mij is 8 jaar en doet het nog steeds af en toe, ook al is hij tot 2,5 maand bij zijn moeder gebleven ^^

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 14

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!