Mijn kitten piept
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
@Energiesolaire: ja, je doet er goed aan. Bedankt voor de update over de kleine....
Nou, die van mij is ook begonnen met piepen, maar ik vermoed dat er iets medisch achter zit. Ik ga voor het einde van de week naar de dierenarts. Ze heeft een flinke hartruis en ik ben bang dat het daarmee te maken heeft.
Ze is vooral gaan piepen bij inspanning en ze niest. Geen uitvloeiing bij de ogen of neus, sterker nog, haar ogen zijn nog nooit zo schoon geweest.
Grrr, het zit me echt niet lekker. Ze piept als ik haar bij haar buik oppak. Niet heel erg, maar ik voel dat er iets is. Ze is nog hartstikke levendig, ze barst van de energie, ze eet en drinkt normaal en haar ontlasting ziet er goed uit. Maar ze niest nu al zeker 5 dagen regelmatig en ze piept. In haar geval is dit geluid volgens mij niet normaal.
Mijn poesje van vroeger toen ik nog klein was werd daarom Pouic-pouic genoemd... echt té schattig, ik was helemaal verdrietig toen ze eenmaal leerde miauwen als een grote...
😋
Er gaat niets boven het uitwisselen van gezichtsuitdrukkingen 😁
Stel je voor dat je kitten piept zoals een brullende leeuw op strooptocht en je hond miauwt als een ezel...
Mijn kitten maakt dolfijnengeluiden XD maar ik ga ervan uit dat ze wel leert miauwen als ze groter wordt (in het ergste geval miauwt mijn hond al, dus die leert haar die kunst wel aan)
Hoi,
Katten, en misschien nog wel meer kittens die nog aan het leren zijn, maken instinctief geluidjes en klappertanden als ze opgewonden zijn door een mogelijke prooi, of gewoon enthousiast zijn. Het is eigenlijk een soort nabootsing van "ik zet mijn tanden in mijn prooi".
Dat kan verschillende geluiden opleveren:
https://www.youtube.com/watch?v=YV-GUtYVLOs
https://www.youtube.com/watch?v=sjRV8jQRI3g
👌
Dat is heel normaal voor een kitten. Hij gaat vanzelf wel miauwen als hij wat groter wordt.
Mijn kitten doet precies hetzelfde. Hij begint echt alles wat hij doet zo, maar het lijkt meer op kippengeluidjes dan op miauwen. Hij maakt die geluiden als hij aan het spelen is en wanneer hij enthousiast is. Als hij honger heeft of ergens gefrustreerd over is, miauwt hij wel gewoon.
8 reacties van 8