Mijn kitten heeft bultjes op haar buik, wat zou dit kunnen zijn?

Jos_devaux
Jos_devaux Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Vier dagen geleden merkte ik een bultje op de buik van mijn kitten (van 6 maanden). Ik heb meteen de dierenarts gebeld en die zei dat ik over een week terug moest bellen als het zou veranderen of als ze er last van kreeg (vanwege de lockdown).

Vandaag heeft ze ineens meerdere bultjes over haar hele buik die ook groter zijn geworden, maar het lijkt haar geen pijn te doen. Ik heb dus weer gebeld en kreeg de spoeddierenarts aan de lijn. Die vertelde me dat het misschien door haar (eerste) krolsheid komt. Maar hij wist het ook niet zeker...

Maar goed, ik vroeg me af of jullie hier misschien wat meer over weten (hopelijk om me een beetje gerust te stellen...) voordat ik morgenochtend naar de dierenarts ga.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nog even een reactie:

Het idee dat het beter is om een poes eerst een nestje te laten krijgen voordat ze gesteriliseerd wordt, is echt een fabeltje. Alle wetenschappelijke onderzoeken zijn het daarover eens. Vroegcastratie (uiterlijk met 6 maanden) heeft alleen maar voordelen voor de gezondheid, zindelijkheid, veiligheid, rust, aanhankelijkheid naar mensen toe en de levensverwachting. Bovendien moet je weten dat een kitten zo jong als die van jou al vruchtbaar kan zijn en 'gedekt' kan worden, maar ze is lichamelijk en qua gedrag nog helemaal niet volwassen genoeg om dat goed te laten verlopen.

Ik raad je echt aan om haar niet naar buiten te laten voor de operatie, ook al zeurt ze erom. Omdat ik m'n hele leven al katten heb gehad die allemaal heel jong zijn geholpen, kan ik je garanderen dat ze ontzettend aanhankelijk zijn. Door de ingreep worden ze juist nog closer met hun baasje, zowel de katers als de poezen.

Vertaald Frans
    Jos_devaux
    Jos_devaux Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, dat zijn waarschijnlijk haar tepels. Ze wordt met 6 maanden geslachtsrijp, dus wacht niet te lang met haar te laten steriliseren.

Bedankt voor je reactie! Kan ik haar, voordat ik haar laat steriliseren, nog een nestje laten krijgen? (Misschien om haar wat aanhankelijker te maken; ik heb namelijk gehoord dat het goed zou zijn om ze een keertje een nestje te laten krijgen voordat je ze laat steriliseren?)

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Dat zijn waarschijnlijk haar tepels. Ze begint rond de 6 maanden vruchtbaar te worden, dus wacht niet te lang met haar laten steriliseren.

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!