Mijn kitten heeft bultjes op haar buik, wat zou dit kunnen zijn?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Nog even een reactie:
Het idee dat het beter is om een poes eerst een nestje te laten krijgen voordat ze gesteriliseerd wordt, is echt een fabeltje. Alle wetenschappelijke onderzoeken zijn het daarover eens. Vroegcastratie (uiterlijk met 6 maanden) heeft alleen maar voordelen voor de gezondheid, zindelijkheid, veiligheid, rust, aanhankelijkheid naar mensen toe en de levensverwachting. Bovendien moet je weten dat een kitten zo jong als die van jou al vruchtbaar kan zijn en 'gedekt' kan worden, maar ze is lichamelijk en qua gedrag nog helemaal niet volwassen genoeg om dat goed te laten verlopen.
Ik raad je echt aan om haar niet naar buiten te laten voor de operatie, ook al zeurt ze erom. Omdat ik m'n hele leven al katten heb gehad die allemaal heel jong zijn geholpen, kan ik je garanderen dat ze ontzettend aanhankelijk zijn. Door de ingreep worden ze juist nog closer met hun baasje, zowel de katers als de poezen.
Bedankt voor je reactie! Kan ik haar, voordat ik haar laat steriliseren, nog een nestje laten krijgen? (Misschien om haar wat aanhankelijker te maken; ik heb namelijk gehoord dat het goed zou zijn om ze een keertje een nestje te laten krijgen voordat je ze laat steriliseren?)
Hoi,
Dat zijn waarschijnlijk haar tepels. Ze begint rond de 6 maanden vruchtbaar te worden, dus wacht niet te lang met haar laten steriliseren.
13 reacties van 13