Mijn kitten heeft bultjes op haar buik, wat zou dit kunnen zijn?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Het is weer de tijd van de zenuwen, er zullen er vast nog wel meer volgen 😉
Je stelt me gerust wat die teek betreft, nu voel ik me tenminste niet meer zo'n kluns! Ik sjees normaal gesproken ook direct naar de dierenarts, maar na verloop van tijd probeer ik sommige dingen toch zelf. Je leert immers een hoop na 13 katten en 3 honden. Ik heb inmiddels ook mijn eigen kleine dierenapotheekje met de basisspullen.
Maar Ulalie, je hebt er hartstikke goed aan gedaan om haar voor die hoge koorts naar de dierenarts te brengen! Vanaf 39° graden kan het gevaarlijk worden en als het nog verder stijgt, kan een kat zelfs overlijden. Dus fijn dat het alleen de tandjes waren, maar het is zeker niets om lacherig over te doen.
Wat die teek/tepel-verwarring betreft: dat overkomt mij ook nog steeds wel eens, maar dan kijk ik even goed en dan zie ik het wel... 👌
Bij twijfel heb ik altijd een expert geraadpleegd. Door de jaren heen heb ik wel wat ervaring opgedaan om bepaalde dingen zelf te behandelen en een bezoekje over te slaan, zoals bijvoorbeeld abcessen na een beet. Ik heb nu altijd wat eerstehulp-producten op voorraad (onder andere Betadine, Dermaflon en Doxycycline).
Ik heb de "nieuweling" niet uitgelachen, maar geef toe: twee posts over "bultjes op de buik" in één week tijd, daar krijg je toch wat van. 😁
Liza
Liza, ik dacht precies hetzelfde, maar ik lach je niet uit hoor, want ik heb zelf ook zoiets stoms meegemaakt. En dat terwijl het niet eens m'n eerste kat was! De kleine Pers die ik nu heb had op een dag flinke koorts; ik raakte in paniek en ben direct naar de dierenarts gerend omdat ik haar er echt slecht uit vond zien. Als je die blik en dat scheve lachje had gezien... ze was gewoon aan het tandenwisselen! Wat een blunder! Sindsdien moet hij altijd lachen als ik er ben. Het is mijn vakantie-dierenarts, dus hij ziet me niet vaak, maar als hij me ziet, bereidt hij zich voor op het ergste! Maar om me een minder schuldig gevoel te geven zegt hij altijd: "Beter te vroeg dan te laat..." 😳
En een andere keer flipte ik toen ik een tepel voelde bij een van m'n katten, ik dacht dat het een teek was! Dus tja... maar ik had het gelukkig nog net op tijd door 😁
Hoi Jos
Hier is iets om je gerust te stellen:
https://wamiz.com/chats/forum/mon-chat-a-des-boules-au-niveau-du-ventre-97875.html
En zoals al tegen je is gezegd: het is echt niet nodig om haar eerst een nestje te laten krijgen voor de operatie.
Maar de bultjes die je hebt gezien, kunnen er ook heel goed op wijzen dat je kat drachtig is, mocht ze buiten zijn geweest.
Liza
@Ulalie
Alweer zo'n verhaal over "bultjes op de buik"? 😯
Het duurde even voordat ik het doorhad toen ik de datums en het profiel bekeek!!
Ik sta echt versteld: hoe kun je melkklieren aanzien voor abnormale bultjes?
Er zit toch gewoon een tepel in het midden om je te helpen. 👌 Zelfs als je jong bent en nog niet veel ervaring met katten hebt.
Ik ben ook 20 geweest met m'n eerste kat. Maar ja, toen bestond Wamiz nog niet. Oeps! Maar hoe kun je nou zonder Wamiz leven? 🤧
Liza
Hoe eerder je haar laat steriliseren, en vooral vóór haar eerste krolsheid, hoe kleiner de kans op melkliertumoren. En het gerucht dat poezen eerst een nestje moeten hebben is echt onzin; ik heb zelf drie poezen gehad die nooit kittens hebben gekregen en ze zijn ontzettend aanhankelijk. Bovendien voorkom je zo dat haar kleintjes ook weer nestjes krijgen... om ze vervolgens in het asiel of op straat terug te vinden.
Een gesteriliseerde kat is veel aanhankelijker en het is alleen maar beter voor haar gezondheid.
Ja, daar had ik ook al eens over gehoord, maar je hoort zo veel verschillende dingen dat je soms niet meer weet wat nou echt waar is en wat niet 😅
Bedankt voor alle info.
Ze komt alleen buiten als wij erbij zijn (ze blijft altijd dicht bij ons in de buurt) en ze vraagt er niet om om alleen naar buiten te gaan (wat eigenlijk wel fijn is). Ik hoop dat je gelijk hebt qua aanhankelijkheid, want tot onze grote spijt is dat nog niet echt het geval sinds we haar hebben. Hoewel ze heel sociaal en speels is en veel aandacht van ons vraagt, zijn aaien en knuffelen niet echt haar ding 😅
Hoi,
en om Blue Cat even aan te vullen: het voorkomt ook melkkliertumoren op volwassen leeftijd.
Maar je dierenarts zal je daar vast nog alles over vertellen 👌👌