Mijn kitten blijft maar spinnen... help!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi of eigenlijk goedenavond allemaal, ik kom even om advies vragen...

Kijk, mijn 'probleem', voor zover je het zo kunt noemen, is dat ik net een kitten heb (echt een schatje :) ). Maar deze kleine man, Helios heet-ie, stopt maar niet met spinnen... De hele tijd door... Of ik hem nou aai of niet... Is dat wel normaal? Hij is natuurlijk superleuk, maar dat geluid van een tondeuse die constant aanstaat vlak naast je oor is best wel irritant... Vooral om te slapen... Moet ik hem verbieden om bij mij in bed te slapen???

Mijn kitten blijft maar spinnen... help!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Ja, dat is heel normaal hoor. Mijn kat hield ook niet op met spinnen; dat betekent gewoon dat hij gelukkig en hyperactief is. Na verloop van tijd wordt het vanzelf minder, dus maak je geen zorgen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie duidelijke en snelle reacties! Ik hoopte al dat hij een knuffelkont zou zijn en dat is hij zeker. Dat hij spint als ik hem aai vind ik heerlijk, alleen doet hij het zelfs als hij twee meter bij me vandaan in bed ligt (ja, ik heb een groot bed :) ).

Hij eet in ieder geval goed en speelt aan één stuk door, dus als dat betekent dat hij gelukkig en gezond is, is dat het belangrijkste.

O ja, en de dierenarts heeft me verzekerd dat hij niet doof is. In het dagelijks leven zijn er ook genoeg voorbeelden die laten zien dat hij dat niet is, zoals wanneer hij reageert als ik mijn stem verhef. Bij een hard geluid houdt hij zich groot, maar vlucht dan toch snel onder de bank ^^ Of zelfs als ik thuiskom: hij reageert op het geluid van de sleutels in het slot en miauwt dan achter de deur (en ik moet eerlijk zeggen: ik vind dat echt geweldig!!!)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Of het is gewoon zijn karakter en daar verander je dan niets aan, of het komt doordat hij een beetje gestrest is omdat hij nog wat bang is en zich nog niet helemaal op zijn gemak voelt bij je thuis.

In het tweede geval gaat dat vanzelf over.

In het eerste geval zal hij er niet mee stoppen en dan is het een kwestie van of je het accepteert of niet. Als je het niet trekt, kun je hem inderdaad beter herplaatsen bij iemand die het niet erg vindt, of die het juist wel fijn vindt.

Sommige mensen kunnen namelijk echt niet tegen katten die té aanhankelijk zijn.

Ik heb een jaar of tien geleden zoiets meegemaakt met een jonge vrouw die me aan de telefoon vertelde dat ze (echt waar) geen knuffelkat wilde.

Op dat moment dacht ik dat het een flauwe grap was.

Maar nee, ze vond dat een kat onafhankelijk hoort te zijn (wat eigenlijk niet zo is) en ze wilde het niet verdragen als hij zou komen knuffelen en spinnen.

Dus wat jou betreft: kijk het nog even aan en misschien komt het allemaal wel goed :)

Trouwens, je kitten is wit, dus als je hem houdt, laat dan even een gehoortest doen bij de dierenarts (tenzij je er 100% zeker van bent dat hij heel goed hoort). Veel witte katten (en vooral die met blauwe ogen, zoals die van jou) zijn namelijk doof, wat trouwens ook het constante spinnen zou kunnen verklaren.

Het is wel een heel schattig kitten :)

Vertaald Frans
    A
    Antho70 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat is heel normaal, alle kittens spinnen (de ene wat harder dan de andere). Overigens betekent spinnen niet altijd dat een kat blij is of zich goed voelt; het kan ook een teken zijn van ongemak. Maar als er niets is veranderd in zijn gewoontes of gedrag, en hij is levendig, eet goed en speelt lekker, dan hoef je je geen zorgen te maken. Wanneer een kat spint, maken de hersenen endorfine aan, wat voor een kalmerend effect zorgt. In jouw geval denk ik dat je kitten zich gewoon prettig voelt bij je. Wat betreft het bij je slapen: dat moet je zelf weten. Als hij zo hard spint dat je niet in slaap kunt komen, zet hem dan even in een andere kamer. Wil je hem juist wel bij je in bed houden, praat dan niet tegen hem en aai hem niet, want voor je het weet breng je de motor weer volop op gang.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!