Hoi allemaal
Mijn kleine Roby kan zijn linker voorpootje niet meer op de grond zetten. Daardoor heeft hij veel moeite met bewegen; lopen gaat echt heel lastig en hij eet ook niet meer (behalve als ik zijn voer bij hem breng, dan valt hij erop aan en eet hij alles op).
Die last van zijn pootje had hij vorige week ook al, voordat ik hem naar de dierenarts bracht. Met de behandeling ging het toen even beter.
Nu het weer terugkomt, vroeg ik me af of er een bekende reden is waarom katten plotseling pijn aan hun pootjes krijgen.
Hij is FIV-positief, dus hij komt het appartement niet uit.
Even wat achtergrondinformatie: ik heb hem twee maanden geleden geadopteerd. Het is een kat van 3 jaar die vorig jaar helemaal verzwakt op straat werd gevonden. Hij was er erg slecht aan toe en daar zie je nog steeds de sporen van op zijn huid. We hebben geen enkel idee van zijn medische voorgeschiedenis.
De dierenarts denkt aan een tekenziekte, maar zoals ik al zei, komt hij nooit buiten.
Hebben jullie een idee waar deze pijn vandaan kan komen? En wat ik kan doen om hem te helpen? Ik ben student en deze maand heb ik al circa 350 € aan dierenartskosten betaald door verschillende infecties die steeds terugkomen... het begint financieel nu echt zwaar te worden.
Bedankt voor jullie reacties!