Mijn kat zet zijn pootje niet meer op de grond

L
Laureelaure Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Mijn kleine Roby kan zijn linker voorpootje niet meer op de grond zetten. Daardoor heeft hij veel moeite met bewegen; lopen gaat echt heel lastig en hij eet ook niet meer (behalve als ik zijn voer bij hem breng, dan valt hij erop aan en eet hij alles op).

Die last van zijn pootje had hij vorige week ook al, voordat ik hem naar de dierenarts bracht. Met de behandeling ging het toen even beter.

Nu het weer terugkomt, vroeg ik me af of er een bekende reden is waarom katten plotseling pijn aan hun pootjes krijgen.

Hij is FIV-positief, dus hij komt het appartement niet uit.

Even wat achtergrondinformatie: ik heb hem twee maanden geleden geadopteerd. Het is een kat van 3 jaar die vorig jaar helemaal verzwakt op straat werd gevonden. Hij was er erg slecht aan toe en daar zie je nog steeds de sporen van op zijn huid. We hebben geen enkel idee van zijn medische voorgeschiedenis.

De dierenarts denkt aan een tekenziekte, maar zoals ik al zei, komt hij nooit buiten.

Hebben jullie een idee waar deze pijn vandaan kan komen? En wat ik kan doen om hem te helpen? Ik ben student en deze maand heb ik al circa 350 € aan dierenartskosten betaald door verschillende infecties die steeds terugkomen... het begint financieel nu echt zwaar te worden.

Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zoals gezegd, check de kussentjes en als er een vreemd voorwerp in zit, bel dan de dierenarts en maak direct een SPOEDAFSPRAAK!!!

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het zou kunnen gaan om een trombo-embolie in de voorpoot. In dat geval moet de dierenarts bloed afnemen bij de aangetaste poot en bij de gezonde poot. Het verschil in de waarden bevestigt dan de diagnose van een trombo-embolie. Het is natuurlijk maar een suggestie.

Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Ik begrijp je nare ervaring... Zoals Kalou al zegt, kun je proberen contact op te nemen met de Dierenbescherming, misschien kunnen zij je helpen. Of neem contact op met het asiel, want als je helaas geen verbetering ziet, zul je toch echt weer terug naar de dierenarts moeten.

Benito heeft gelijk, kijk toch nog eens goed naar zijn pootje.

Bij de dierenarts kun je je situatie uitleggen; vaak kunnen ze de rekening wat verlagen of een betalingsregeling met je treffen... Als laatste redmiddel kun je een platform als GoFundMe gebruiken, waar je de situatie uitlegt en de betaalde facturen en een eventuele offerte bijvoegt... voor een hulpvraag met een inzamelingsactie.

Vertaald Frans
    G
    Greylox Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Wat betreft tekenziektes: hij kan dit al hebben opgelopen voordat je hem adopteerde, toen hij nog buiten leefde. Helaas kunnen sommige daarvan geloof ik af en toe weer de kop opsteken.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Precies wat Kalou zegt.

Ik wil nog een klein dingetje toevoegen: heb je de voetzooltjes al gecheckt en ook goed tussen de kussentjes gekeken of daar een wondje, een teek of misschien iets anders vastzit?

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!