Mijn kat wast zichzelf niet
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik raad je aan om deze video over het trainen van katten met gedragsproblemen eens te bekijken, echt heel interessant: https://shrinke.me/o4uo
Groetjes
Het is goed mogelijk dat zijn eigen moeder zelf niet vaak werd gewassen door haar moeder, en daardoor haar eigen kitten ook minder heeft gewassen. Moederpoezen die hun kittens heel veel wassen, zorgen meestal voor katten die hun hele leven lang zelf ook veel poetsen.
Een kat die geen gezondheidsproblemen vertoont, gewoon goed eet, drinkt, slaapt, speelt, netjes op de bak gaat en zich niet verstopt, is in principe gewoon gezond. Het zou best kunnen dat als je niet zelf zou ingrijpen om hem schoon te maken, hij het uiteindelijk zelf wel zou doen, maar dan pas wat later. Zo van: 'ik doe het wel wanneer ik er zin in heb, en niet eerder'.
Mijn kat is in mijn schuur geboren en is altijd bij zijn moeder gebleven. Zij was verwilderd maar werd wel gevoerd, tot ze hem wegjoeg toen hij een maand of 4 was. Mijn kat is nu acht maanden en nu je het zegt: volgens mij waste hij zichzelf vroeger wel gewoon. Hij heeft onlangs niesziekte gehad en is daarvoor behandeld. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
En wat voor gezondheidsproblemen zouden het anders kunnen zijn?
Hoi,
Als een kat zichzelf niet goed wast, heeft dat meestal twee belangrijke oorzaken:
- Het kitten is te vroeg bij de moeder weggehaald. De moeder leert het kitten namelijk om zich te wassen door het te likken.
- Gezondheidsproblemen. In dat geval waste de kat zich eerst wel, maar is die daar nu mee gestopt.
4 reacties van 4