Hoi,
Onze kat Tsuki heeft haar eerste nestje van 3 kittens gehad (één is helaas bij de geboorte overleden). Ze zijn op 1 juli geboren en alles gaat super, ze zorgt er echt goed voor. Tijdens de bevalling 's nachts kwam ze ons halen en heeft ze de kleintjes in een kledingkast gekregen. We hadden haar van tevoren een andere plek aangeboden, maar de kledingkast achterin een donkere gang was blijkbaar de perfecte plek voor haar. Omdat de kittens nu beginnen rond te lopen en er een trap aan het einde van de gang is, wilden we geen risico nemen. We hebben daarom besloten om de kat de kleine ren te laten zien die we in de eetkamer hebben klaargemaakt. We hebben de kittens erbij gezet terwijl ze keek en we hebben even afgewacht. Ze vond het maar niks en bracht ze meteen weer terug. We hebben haar nog geprobeerd gerust te stellen en de kittens weer naar de eetkamer gebracht, maar het mocht niet baten.
En vandaag hoorde ik na het opstaan en ontbijten ineens gespin onder mijn bed. Omdat Tsuki als kitten altijd al onder mijn bed in een van de lades kroop, dacht ik dat ze er gewoon alleen lag, maar nee: ze lag er met twee van haar kittens! We hebben alles weggehaald en de kittens weer naar hun vertrouwde verstopplek gebracht, met de geur van de moeder en het andere kitten. Maar ze bracht ze echt meteen weer terug.
Nu zou ik graag willen weten waarom ze dit doet, en of ik ze terug moet brengen of ze gewoon moet laten begaan.
We hebben twee honden, maar in de kledingkast zat ze veilig en hoefde ze niet bang te zijn dat ze erbij konden komen.
Alvast bedankt voor je reacties en sorry voor het lange bericht.