Mijn kat verliest haar boven haar ogen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik heb ook een poes die al jarenlang minder haar rond één oog had, maar nu is het bij allebei de ogen zo. Ze heeft er ook jeuk aan. Ik heb het al jaren tegen elke dierenarts gezegd, maar ze vonden het nooit nodig om er iets aan te doen. Omdat het nu naar beide ogen is uitgebreid, heb ik aangedrongen. Ik heb eerst Isathal ooggel gebruikt, wat niets deed, en daarna Fradexam zalf (werkzame stoffen: framycetine en dexamethason) rond de ogen gesmeerd, maar niets helpt. Zou ringschurft alleen op die plek gelokaliseerd kunnen blijven?
Bedankt voor jullie hulp
Hoi allemaal, allereerst bedankt voor al jullie reacties! Zoals beloofd houd ik jullie even op de hoogte: haar haartjes beginnen langzaam weer terug te groeien. Ik weet niet of het nuttig is om te vertellen dat ze zwanger is, ik dacht zelf niet dat het nodig was om te vermelden, maar toch..........
Nogmaals hartstikke bedankt voor jullie hulp.
Goedenavond,
Haaruitval bij katten kan veel verschillende oorzaken hebben: parasieten, ontstekingsziekten, immuunziekten, gedragsproblemen... het is dus heel lastig om te zeggen wat er precies bij jouw kat aan de hand is. Het symmetrische patroon dat je beschrijft zou kunnen wijzen op een ontsteking in plaats van parasieten, maar zonder de kat zelf te zien, is het onmogelijk om daar zeker van te zijn.
Ik denk dat een bezoekje aan de dierenarts zeker verstandig is als je kat haar blijft verliezen op deze manier. De dierenarts kan je een preciezere diagnose geven en je verder helpen met de juiste behandeling.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Nog een fijne avond!
Lucie
Hoi,
Het is echt niet normaal dat een Siamees, of welke andere kat dan ook trouwens, kale plekken boven de ogen heeft. Als je niet denkt dat het 'een ziekte of iets dergelijks' is, wat blijft er dan nog over? De mode? LOL. Geintje hoor, maar een bezoekje aan de dierenarts is echt nodig.
Nee, ze heeft verder nergens haar verloren, alleen boven haar ogen dus... Ik laat binnenkort weer even weten hoe het gaat, nogmaals bedankt voor je hulp!
Dat is sowieso een plek waar hij minder haar heeft dan op andere plaatsen. Heb je thuis toevallig iets veranderd aan zijn voeding, of bijvoorbeeld een ander schoonmaakmiddel voor de vloer of ander wasmiddel gebruikt?
Als hij daar haar verliest, zou hij dat normaal gesproken ook op andere plekken moeten verliezen als het om een allergie of een parasiet gaat.
Er is vast wel iemand anders die je een uitgebreider advies kan geven in de andere reacties.
Ja hoor, beide kanten zijn inderdaad aangetast.
Superbedankt voor je advies, ik houd je op de hoogte 😁 en ja, beide kanten zijn inderdaad aangedaan
Maar als beide kanten van de kop zijn aangetast, kan het een parasitaire aandoening zijn. Als het over 2 tot 3 dagen niet weg is en er geen verbetering is, MOET JE EEN DIERENARTS RAADPLEGEN
Het is mogelijk dat ze zich heeft bezeerd toen ze ergens onderdoor kroop en dat de haren zijn uitgevallen op de plek van de wond. Als het wondje klein is, zou het binnen een paar dagen moeten genezen en dan groeien de haren ook weer terug.
Je kunt het ontsmetten met Betadine.
Houd even in de gaten of het vanzelf wegtrekt of niet.
Het kan ook nog een voedselallergie zijn (door het voer of snacks), maar omdat ze een wondje heeft, zal dat het waarschijnlijk niet zijn.
10 reacties van 10