Mijn kat verandert niet van gedrag na de castratie

K
Katy080419 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn kat Lucifer is 14 maanden oud en hij is twee dagen geleden gecastreerd. Vóór de castratie was hij echt onuitstaanbaar. Ik denk dat hij een krolse poes rook, want hij miauwde de hele dag en nacht door, echt heel erg hard. Hij sproeide overal: in mijn bed, in mijn kast, op mijn bureau... Elke nacht krabde hij aan de deur om naar buiten te gaan terwijl hij bleef miauwen. Het was niet meer uit te houden. Hij is nog nooit buiten geweest, het is een binnenkat, maar toch probeerde hij constant te ontsnappen en naar buiten te gaan.

Nu is hij twee dagen geleden gecastreerd en behalve dat hij overal plast, is er nog niets veranderd... Toch hoorde ik, voordat ik hem liet helpen, iedereen zeggen: "je moet hem laten castreren" zodra ik over zijn gedrag begon. Maar na twee dagen zie ik nog steeds geen verschil. Kan iemand me hier meer over vertellen? Gaat zijn gedrag na een paar dagen nog veranderen, of blijft hij voor altijd zo??..

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Blijkbaar zeg je dat het plassen is opgehouden, dat is al heel wat zo een paar uur na de castratie.

Wat zijn gedrag betreft, moet je nog even geduld hebben... bij de castratie worden de testikels verwijderd die het grootste deel van het testosteron aanmaken, het hormoon dat verantwoordelijk is voor seksueel gedrag zoals miauwen, de drang om naar buiten te gaan en sproeien... maar er zit nog steeds wat in zijn lichaam, dus je moet wachten tot zijn lichaam dit heeft afgebroken voordat zijn gedrag verandert... dat kan best nog een paar weken duren.

Toch is het niet zeker of de castratie alle gedragsproblemen van je kat gaat oplossen. Want hoewel een castratie bepaalde aspecten van het gedrag van een kat verandert, verandert het zijn persoonlijkheid niet.

Vertaald Frans
  • 11 reacties van 11

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!