Mijn kat trilt voor het in slaap vallen

Kirikiri
Kirikiri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal,

Eind augustus merkte ik dat mijn kat trilde op het moment dat ze in slaap wilde vallen. Het zijn trillingen die een beetje lijken op rillingen van de kou, en het lijkt haar te belemmeren om in slaap te komen tot het weer afneemt.

De eerste keer raakte ik echt in paniek en heb ik de spoeddierenarts gebeld. Ze heeft haar toen helemaal nagekeken, geen koorts enz. Ze opperde dat het misschien een hele lichte vorm van epilepsie kon zijn, maar mijn poesje blijft op die momenten volledig bij bewustzijn en ik krijg deze 'aanvallen' rustig door haar te aaien of door een spelletje met haar te gaan doen.

Toen ze haar herhalingsprikken kreeg, noemde een andere dierenarts de mogelijkheid dat het aan parasieten zou kunnen liggen.

Daarna was er anderhalve maand niets meer aan de hand tot eergisteren, toen het weer begon. Het is altijd wanneer ze wil gaan slapen. Wat denken jullie? Ontspanning, het verslappen van de spieren, kou?

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

Ik heb volgende week een afspraak bij een andere dierenarts voor haar sterilisatie, dus dan zal ik het ook nog eens navragen!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • mami
    Mami Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi caro-rz

Ik zie net je bericht en omdat dit de meest recente is, is mijn berichtje vooral aan jou gericht.

Ik heb een kat van ongeveer 10 jaar oud en hij heeft precies dezelfde symptomen als die van jou, zo erg zelfs dat hij er niet eens door in slaap kan komen.

Hij is al bij twee dierenartsen geweest die zich vooralsnog niet echt zorgen maken.

Dit duurt nu al 2 of 3 maanden en ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Heb jij de oorzaak van deze spasmen al gevonden? Of een medicijn om hem wat verlichting te geven?

Alvast bedankt voor je reactie, MD

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Caro-rz, je kunt proberen op de gebruikersnaam van de poster te klikken en met wat moed en geduld kun je de geschiedenis terugzoeken tot de datum van dit topic om te kijken of er uitleg is gegeven voor het trillen. Het goede nieuws is dat kirikiri tot 2020 heeft gepost, wat suggereert dat het niet per se een probleem is met "onmiddellijk" gevaar, maar meer kan ik je er ook niet over vertellen!

(En wat jou betreft, Kirikiri, als je Wamiz nog steeds leest: ik vind dat je een superleuke gebruikersnaam hebt! 😂 😂) 

Vertaald Frans
    Caro-rz
    Caro-rz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Kirikiri,

Je bericht is al wat ouder, maar ik waag toch een poging. Mijn kat lijkt precies hetzelfde probleem te hebben als die van jou indertijd. Heb je uiteindelijk een verklaring gevonden voor dat trillen? Op het moment dat hij in slaap valt, begint hij te beven. Hij is 13 jaar en heeft dit nog nooit eerder gehad. We gaan binnenkort naar de dierenarts, maar ik maak me echt zorgen.  Het ziet er best heftig uit. Ik hoop dat het goed gaat met je mooie lieverd ☺️

Vertaald Frans
    Kirikiri
    Kirikiri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt blue cat voor je verhaal. Ja, ik ben nu wel redelijk gerustgesteld omdat er geen koorts is, maar ik vind het toch een beetje zielig zolang ik er nog niet aan gewend ben!

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Trillen bij katten kan heel veel verschillende redenen hebben, maar meestal is het onschuldig. Ik heb zelf een Siamees gehad die trilde als ze bij me kwam liggen, waarna ze heerlijk in slaap viel. De dierenarts zei toen dat het niets was. Als er verder geen andere symptomen zijn, denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken over je poezel (wat een schoonheid!).

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!