Goedenavond allemaal,
Eind augustus merkte ik dat mijn kat trilde op het moment dat ze in slaap wilde vallen. Het zijn trillingen die een beetje lijken op rillingen van de kou, en het lijkt haar te belemmeren om in slaap te komen tot het weer afneemt.
De eerste keer raakte ik echt in paniek en heb ik de spoeddierenarts gebeld. Ze heeft haar toen helemaal nagekeken, geen koorts enz. Ze opperde dat het misschien een hele lichte vorm van epilepsie kon zijn, maar mijn poesje blijft op die momenten volledig bij bewustzijn en ik krijg deze 'aanvallen' rustig door haar te aaien of door een spelletje met haar te gaan doen.
Toen ze haar herhalingsprikken kreeg, noemde een andere dierenarts de mogelijkheid dat het aan parasieten zou kunnen liggen.
Daarna was er anderhalve maand niets meer aan de hand tot eergisteren, toen het weer begon. Het is altijd wanneer ze wil gaan slapen. Wat denken jullie? Ontspanning, het verslappen van de spieren, kou?
Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?
Ik heb volgende week een afspraak bij een andere dierenarts voor haar sterilisatie, dus dan zal ik het ook nog eens navragen!