Mijn kat tjekkert
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja, katten 'mekkeren' als ze een prooi zien (of een spannend speeltje). Of als ze heel erg verbaasd zijn, zoals in het geval van dat hoesten. Het is inderdaad heel komisch en een beetje lachwekkend...
De kat van mijn moeder, Loumi, doet dat ook, maar dan wanneer ik hoest. We moeten er echt om lachen 🤣
Mijn rooie deed dat ook altijd als ze vogels zag, echt grappig. Ze zat dan helemaal met haar tanden te klapperen en leek wel een eend, maar daar bleef het ook bij.
Hier ook precies hetzelfde, achter het raam als de vogels landen om wat zaadjes te pikken.....
Frustratie, denk ik.
Hoi allemaal, mijn Chatouille kakelt ook en ik heb eindelijk begrepen dat hij dat doet om te klagen 😂
Ik moet wel eerlijk bekennen dat het zo vreemd is dat we er enorm om moeten lachen
Goedenavond
Mijn katten doen dit vaak wanneer ze een vogel zien (die ik zaadjes geef in het voederhuisje). Ze zitten dan ongeduldig te mekkeren 👏 voor een onbereikbare prooi. Dan vliegt de vogel weg en worden ze weer rustig.
Tja, zo gaat dat nu eenmaal.
Maar goed ook voor de vogels. Ik vind het maar niks als ze een vogel vangen (wat gelukkig zelden gebeurt).
Hoi,
Een kat maakt dit soort geluiden meestal om frustratie te uiten. Wanneer hij vogels achter het raam ziet, weet hij donders goed dat hij ze niet kan vangen, maar zijn jachtinstinct zorgt ervoor dat hij zich toch op zijn prooi fixeert.
Hoi allemaal,
Mijn kat Fillette, inmiddels alweer drie jaar geleden overleden, deed ook altijd een eend na als ze voor het raam zat. We moesten er altijd hard om lachen, maar op zulke momenten was ze door niets of niemand af te leiden.
Ik ben bang dat je er gewoon aan moet wennen! Het belangrijkste is dat je je bezoek even waarschuwt, zodat ze niet vreemd opkijken als ze een eend uit het lichaam van je kat horen komen... nee, hij heeft hem niet in één keer doorgeslikt...???
Dit gedrag zie je bij heel veel katten! Die van mij doet het ook (ik heb geprobeerd haar uit te leggen dat het niet de beste jachttechniek is, maar ze trekt zich er niks van aan).
Geen zorgen dus, ook al is het een beetje vreemd (en laten we eerlijk zijn, ook best wel lachwekkend), het is heel normaal gedrag!
Julie
Mijn kat Naya praat ook tegen me door te kwetteren! Ik vind het echt heel vreemd!
Ons "gesprekje" als we elkaar 's avonds weer zien: "Hé Naya, hoe gaat het met je?" Ze kwettert... "Oh, wat ben je toch een lieverd." Ze kwettert... "Kom eens even lekker knuffelen." Ze kwettert!
Is dit wel normaal, Julie?
Dubbelpost verwijderd