Mijn kat spint niet meer

L
Laureelaure Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

De afgelopen weken maken mijn partner en ik ons een beetje zorgen, want onze poes van 11 maanden spint niet meer.

Ze is nooit een enorme knuffelkont geweest, maar als ze dat wel was, spon ze soms heel hard. Maar sinds onze verhuizing twee maanden geleden spint ze helemaal niet meer. Daarentegen miauwt ze wel veel vaker om aandacht te krijgen en om aaitjes te vragen.

Ze komt minder vaak knuffelen en als ze dat wel doet, hoor je geen gespin, ook al zoekt ze de aanraking op en komt ze tegen ons aan plakken.

Ik maak me erg zorgen want ik ben bang dat ze ongelukkig is... en ik weet niet goed hoe ik dit kan oplossen.

Het is een binnenkat die alleen buiten komt als we één keer per maand naar mijn ouders op het platteland gaan. We hebben haar geadopteerd toen ze 2 maanden oud was en we spelen zo vaak mogelijk met haar. We doen ons best om haar een fijn leven te geven, maar het feit dat ze niet meer spint, baart ons zorgen...

Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? En wat we kunnen doen?

Alvast bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • J
    Julesjuju11218 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond :)

Soms is het stoppen met spinnen bij een kat een van de eerste tekenen van een aandoening of dat ze zich niet lekker voelen. Dit kan te maken hebben met een ziekte of een moment van acute stress. Je kat laat dan vaak ook andere symptomen zien, zoals ontwijkend gedrag, een gebrek aan eetlust, de neiging om zich af te zonderen, enz.

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Ik weet dat verhuizen lastig is, maar ze heeft er al eens eentje meegemaakt wat heel goed ging (toen we naar een andere regio verhuisden, moesten we twee maanden in een Airbnb verblijven waar ze zich prima op haar gemak voelde). Ik hoop dat het na een tijdje beter gaat als dat inderdaad het probleem is!

En nee, er is geen nieuw gezinslid bijgekomen.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

RE-

Een verhuizing zorgt voor een hoop stress, want katten zijn echt territoriale dieren. Soms hebben ze wel een paar maanden nodig om weer helemaal de oude te worden. Is er trouwens geen nieuw huisdier of een nieuw persoon in de omgeving bij gekomen?

(Ik geloof zelf niet zo in die 'mini-krolsheid').

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Ja hoor, ze is al gesteriliseerd sinds ze 6 maanden oud is… daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Ik heb ergens gelezen dat vrouwtjes zelfs na de sterilisatie nog een soort mini-loopsheid kunnen krijgen, maar ik weet niet of dat echt waar is, dus ik ga er liever maar niet vanuit!

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Is je poes al gesteriliseerd? Met 11 maanden is ze al ruim geslachtsrijp en hormonen veranderen haar gedrag. Sterilisatie heeft eigenlijk alleen maar voordelen, zelfs voor een poes die nooit buiten komt (net als die van mij). Het 'leeg' krols worden is helaas vaak de oorzaak van melkklierkanker, zelfs bij jonge poezen. Geef haar ook echt nooit de poezenpil, want alle onderzoeken laten zien hoe schadelijk die is.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!