Hoi
Ik heb een lapjeskat van bijna 4 jaar oud. Ze is gesteriliseerd en woont in een appartement met af en toe toegang tot het balkon.
’s Nachts krabt ze aan de deur tussen de woonkamer en mijn slaapkamer, ook al zit er nog een gang tussen de twee ruimtes. Ze is niet echt haar nagels aan het scherpen, maar ze haakt haar nagels in de zijkant van de deur alsof ze hem wil openen. De deur valt helaas niet helemaal strak in het kozijn, dus het maakt niet alleen een herrie van jewelste, maar de deur is ook enorm beschadigd; het hout is helemaal kapot en de verf ligt eraf. Ze doet dit elke nacht en vooral als mijn vriend er is. Ik wil niet dat ze bij mij in de slaapkamer slaapt; ze is dat nooit gewend geweest en ze weet dondersgoed dat ze daar niet naar binnen mag.
Hetzelfde geldt voor de tochtstrip bij de voordeur; die heeft ze met haar nagels helemaal gesloopt. Er zitten nu gaten in waardoor het tocht. Ik wijt dit aan de buurtkatten die vaak op de galerij zitten; ze ruikt ze waarschijnlijk en dat maakt haar helemaal gek.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen om haar hiermee te laten stoppen. Afweerspray en Feliway heb ik al geprobeerd. Als je ideeën hebt of hetzelfde probleem herkent, laat het dan even weten!