Mijn kat sloopt de deuren en de tochtstrips

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi

Ik heb een lapjeskat van bijna 4 jaar oud. Ze is gesteriliseerd en woont in een appartement met af en toe toegang tot het balkon.

’s Nachts krabt ze aan de deur tussen de woonkamer en mijn slaapkamer, ook al zit er nog een gang tussen de twee ruimtes. Ze is niet echt haar nagels aan het scherpen, maar ze haakt haar nagels in de zijkant van de deur alsof ze hem wil openen. De deur valt helaas niet helemaal strak in het kozijn, dus het maakt niet alleen een herrie van jewelste, maar de deur is ook enorm beschadigd; het hout is helemaal kapot en de verf ligt eraf. Ze doet dit elke nacht en vooral als mijn vriend er is. Ik wil niet dat ze bij mij in de slaapkamer slaapt; ze is dat nooit gewend geweest en ze weet dondersgoed dat ze daar niet naar binnen mag.

Hetzelfde geldt voor de tochtstrip bij de voordeur; die heeft ze met haar nagels helemaal gesloopt. Er zitten nu gaten in waardoor het tocht. Ik wijt dit aan de buurtkatten die vaak op de galerij zitten; ze ruikt ze waarschijnlijk en dat maakt haar helemaal gek.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen om haar hiermee te laten stoppen. Afweerspray en Feliway heb ik al geprobeerd. Als je ideeën hebt of hetzelfde probleem herkent, laat het dan even weten!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

2 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Anders heb je nog de 'kussentjes'-techniek xD

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Heeft ze op verschillende plekken in huis krabpalen of krabplanken staan, misschien zelfs direct voor die twee deuren? Je kunt anders ook een afstotende spray proberen, al werkt dat niet bij elke kat. Dubbelzijdig plakband is ook een goede tip; de meeste katten vinden dat gevoel aan hun pootjes vreselijk, dus na één keer laten ze het wel uit hun hoofd. Als ze aan de deuren krabt, kun je haar het beste negeren en haar juist belonen als ze het níét doet. Als ze dit om aandacht doet en je wordt boos of je gaat naar haar toe, dan ziet ze dat als aandacht van jouw kant. Zo krijgt ze toch haar zin met gedrag dat jij juist niet wilt.

Vertaald Frans
  • 2 reacties van 2

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!