Hoi,
Ik heb nu zo'n 2,5 maand geleden een kitten geadopteerd, ze is nu bijna 6 maanden oud.
Mijn probleem is dat ze overdag nooit slaapt.
Vanaf haar komst heb ik haar in een aparte kamer gezet omdat ik al een andere kat heb, zodat ik ze rustig aan elkaar kon introduceren. In het begin liet ik haar er af en toe uit om mijn andere kat te laten wennen. Nu loopt ze de hele dag door het huis, maar ik zet haar 's avonds voor de nacht nog wel in haar eigen kamer (voor nu).
Het probleem is dat ze echt nooit slaapt!! De hele dag door is ze aan het spelen, door het huis aan het rennen en aan het eten. Ze gaat nooit ergens even rustig liggen om uit te rusten. De weinige keren dat ze wel rust pakt, is wanneer ik zelf ook ga rusten (op de bank of in bed). Hierdoor slaapt ze eigenlijk alleen 's nachts in haar eigen kamer. Als ik wil dat ze overdag slaapt, moet ik haar echt in haar kamer zetten; dan miauwt ze even en valt ze daarna in slaap.
Ik maak me hier zorgen over, want een kat (zeker een jonge) heeft veel slaap nodig en dat krijgt ze nu niet.
Hebben jullie tips of advies voor me?
PS: Ze is net gesteriliseerd en gaat pas in het voorjaar voor het eerst naar buiten.