Hoi allemaal, ik schrijf dit bericht omdat ik echt even niet meer weet wat ik moet doen!
Mijn vriendin en ik hebben onze kat (Frimousse) nu iets langer dan een jaar. Ze is heel speels en knuffelig, en ze was altijd zindelijk... tenminste, tot voor kort. Sinds we terug zijn van vakantie en de lessen weer zijn begonnen (begin september), plast onze kat steeds op dezelfde plek. De kattenbak staat op het toilet, maar zij plast in een hoek van de toiletruimte, en dat bijna dagelijks. We hebben al van alles geprobeerd. De dierenarts zegt dat ze niet ziek is en dat het waarschijnlijk door de stress komt... We hebben kranten op de grond gelegd zodat we niet elke dag de vloer hoeven te dweilen, maar ze gaat gewoon op die kranten, zelfs als er schoonmaakazijn op zit! We verschonen de kranten dus elke keer als ze erop heeft geplast en de bak maken we ook regelmatig schoon. Ik wil er wel even bij zeggen dat ze ook nog gewoon op haar kattenbak plast. We hebben echt alles al geprobeerd maar ze blijft het doen. Ik snap er echt niets van en het begint me nu flink te irriteren, want de wc stinkt inmiddels behoorlijk!
Wat ook opvalt: als we in het weekend naar onze ouders gaan, doet ze het wel gewoon netjes op de bak en nooit ernaast. Ze doet dit echt alleen in het appartement, wat hiervoor nooit gebeurde.
Nou, alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!