Mijn kat plast over me heen

Shayn
Shayn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Vanmorgen is mijn kat van 5 op de bank gesprongen, hij miauwde twee keer, ging in positie zitten en plaste zo over me heen. Ik heb hem meteen voor straf in zijn eigen kamer gezet (ja, mijn kat heeft een eigen kamer). Mijn vriend heeft hem er even later weer uitgelaten. Hij liep een rondje langs zijn kattenbak (die schoon was en gisteren nog was verschoond) en ging toen in een doos zitten (kerstverpakking, want we vierden kerst pas op de 26e omdat we de 24e en 25e moesten werken) naast mijn vriend en plaste daar ook in.

Een paar maanden geleden plaste hij ook al op het bed, de kussens en kleding in ons vorige appartement door de stress, maar sinds de verhuizing in april was zijn gedrag echt voorbeeldig. Ik begrijp dus totaal niet wat hem nu bezielt. Ik ga natuurlijk naar de dierenarts, maar we werken deze week allebei tijdens de openingstijden, dus ik kan pas volgende week terecht. Als jullie ondertussen een idee hebben wat er aan de hand kan zijn of tips hebben, hoor ik het heel graag.

Bedankt voor de reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • Shayn
    Rapporteren

Hoi

Gisteren heeft Calypso gelukkig helemaal niets uitgevreten. Maar vanochtend, toen ik de slaapkamerdeur voor hem opendeed na onze knuffelsessie, ging hij op de grond tegen ons bed aan zitten en plaste hij op het deel van het dekbed dat over de zijkant van het bed hing. Ik heb gelezen dat een kat met een blaasontsteking op zachte ondergronden plast. Oké, de bank valt in die categorie, maar een kartonnen verpakking en de vloer zijn niet zacht. Ik begrijp er echt helemaal niets van. Gisteravond heb ik hem wat natvoer gegeven, dus we zullen zien. Ik hoop dat het stopt, maar maandag gaat hij sowieso naar de dierenarts.

Vertaald Frans
    Shayn
    Rapporteren

Occie28

De verhuizing was in april en sindsdien was Calypso gewoon zindelijk en waren er geen problemen.

Ik ga het eens proberen met natvoer en dan zie ik het wel. Hij heeft gisteren in ieder geval geen streken meer uitgehaald. Ik ben benieuwd als ik straks thuiskom.

Thealianys

Ik werk als beveiliger van 8:00 tot 20:00 uur en mijn partner werkt ook en draait dezelfde uren. Normaal gesproken werken we geen 5 dagen van 12 uur, maar omdat het november is, is de beveiliging bij openbare monumenten extra aangescherpt.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Twee dingen die me opvallen: een verhuizing! Maar hij miauwde al voordat het zover was, hij gaf eigenlijk al een waarschuwing...

Waarschijnlijk een urineweginfectie (dit komt vaak voor bij katten, vooral bij katten die brokken eten).

Mocht dit het geval zijn, geef hem dan natvoer en voeg daar wat extra water aan toe.

Laat me weten hoe het gaat!

Occie28

catsitter

Vertaald Frans
    Shayn
    Rapporteren

Is er iets wat ik kan doen om hem te helpen zonder het erger te maken, in afwachting van de afspraak bij de dierenarts?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien een urineweginfectie of een blaasontsteking.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!