Hoi allemaal,
Mijn kat heeft dit probleem altijd al gehad. Ze plast in haar kattenbak, maar ook op andere plekken. In de mand van de hond, in tassen, koffers, op de banken, bedden, kleding – eigenlijk overal.
Ik heb haar geadopteerd via het asiel voordat ik ging studeren in een andere stad. Ik dacht dat als ik haar zou scheiden van de hond van mijn moeder (waar ze het overigens prima mee kan vinden), het probleem opgelost zou zijn. Ze was toen 7 maanden oud. Nu is ze ruim een jaar oud en het probleem is helemaal niet opgelost.
Ze woont in een appartement en komt alleen af en toe buiten op de dakgoot, die nergens naartoe leidt – dus geen plassen buiten.
Ik verschoon haar kattenbak elke woensdag en schep hem gemiddeld om de dag uit. Ik weet dat ik eigenlijk twee kattenbakken zou moeten hebben voor één kat, maar mijn studio is piepklein en ik heb gewoon geen ruimte voor een tweede bak.
Vanochtend word ik wakker en vind ik haar terwijl ze zit te krabben aan een trui die ik gevouwen op een stoel had gelegd. Die was natuurlijk doorweekt van de pis. Drie dagen geleden vond ik mijn zitbank ook weer onder de vlekken. En dan heb ik het nog niet eens over het zesde badmat dat ik onlangs heb gekocht.
En ik zeg het nogmaals: dit probleem speelde al vóór de verhuizing. Vanaf het moment dat ik haar adopteerde is het zo. Ze plast in haar kattenbak, maar toch ook regelmatig ergens anders.
Mijn moeder is bang haar in huis te nemen omdat ze haar spullen kapot zou maken. Mijn vader wil er niet eens over horen. Het begint echt een probleem te worden. Ik weet het echt niet meer.
Tips of ideeën?