Mijn kat plast in mijn wasmand met vuile was

L
Lostvenus Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb nu ongeveer een jaar twee kattenzusjes in huis, die het sinds een paar maanden leuk lijken te vinden om in mijn wasmand met vuile was te plassen.

Ik heb daarom besloten om de badkamerdeur dicht te houden en ik let er goed op dat hun kattenbak schoon is, maar niets helpt; ze krijgen het op de een of andere manier toch steeds voor elkaar om in die mand te plassen.

Heeft iemand hier een verklaring voor of goede tips?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • liquid_paper
    Liquid_paper Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Gelukkig is het tenminste niet de schone was... Mijn overleden kat Bertrand had nierfalen en plaste vaak buiten de bak als hij last had van nierstenen...

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Julie,

Alweer, wat heeft het voor zin om te reageren op berichten van jaren oud en zo de voorpagina van de site te vervuilen, die juist bedoeld is voor nieuwe berichten? Heb je een quotum aan reacties dat je moet halen? 

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

De nummer één oorzaak van onzindelijkheid bij katten heeft te maken met de kattenbak. Dit kan de reden zijn waarom je kat op de was plast. Je kunt proberen om een extra kattenbak bij de wasmand neer te zetten (al heb je dan inderdaad wel kans op nare geurtjes in de badkamer). Hoe vaak verschoon je de bak? Wat voor vulling gebruik je? Je zou eens een ander soort kattengrit kunnen proberen. Probeer ook verschillende soorten bakken uit: met en zonder kap, want elke kat heeft zo zijn eigen voorkeuren. Is de bak goed bereikbaar? Is er een grote verandering geweest bij jullie thuis? Stress kan namelijk ook een reden zijn waarom een kat op de was gaat plassen. Heb je nog andere huisdieren? Is er iets veranderd waardoor ze stress kunnen hebben? (Zelfs een kleine verandering kan al effect hebben, want zij ervaren dat heel anders dan wij). Hoeveel bakken heb je staan? Het is aan te raden om minstens één bak per kat te hebben (en idealiter zelfs nog eentje extra). Neem tot slot ook even contact op met je dierenarts, want dit gedrag kan ook wijzen op een blaasontsteking.

Groetjes,

Julie,

Vertaald Frans
    T
    Trifouillette Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Lyzzza

Als ik moet vertellen wat Croquette allemaal "pikt", dan zou je het echt niet geloven...

Croquette pikt frietjes, JA ECHT, maar ook speculaas en zelfs augurken... maar ze is vooral helemaal gek op bio-yoghurt (de naturel variant, maar ze haalt haar neus ook niet op voor andere smaakjes).

En aan de andere kant is Gaminou echt zo’n lieve, knuffelige en gehoorzame kat. Hij geeft zijn zusje echt op haar kop als ze weer eens kattenkwaad uithaalt, en ik kan je vertellen: voor hem is dat een fulltime baan 😉

Vertaald Frans
    L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het fijne is dat je twee boontjes het verschil kennen tussen schoon en vies 😁 En hier is een nieuw klein rood katje in de groep, foto's graag in het album plaatsen a.u.b., want er zijn hier echte fans van rooie katten. En hoe heet deze charmante jongedame? Rode boon 🙅, dat was te makkelijk.

Eerlijk gezegd vraag ik me af... Gezien de grootte van de witte boon, denk ik dat het Mimoun is (die is overleden aan een beroerte...) en de rode boon... waarschijnlijk toch Caramel toen ik hem weer had opgelapt na zijn ongeluk.

Ik heb ook een paar maanden op de rode kat van een vriendin gepast (ik heb er nog papieren foto's van, ik denk niet dat ik ze digitaal heb). Deze kat was gek op sojaroom en kwam meteen aanrennen als hij het bakje zag. Terwijl geen enkele kat bij mij ooit van soja heeft gehouden.

Sommigen houden trouwens wel van rijstmelk, heb je dat al eens geprobeerd?

Vertaald Frans
    T
    Rapporteren

Het fijne is dat je twee boontjes het verschil weten tussen schoon en vies 😁

En daar is weer een nieuw roodharig meisje in de groep! Graag even foto's in het album plaatsen, want er zijn hier echte fans van rooie beestjes.

En hoe heet deze charmante dame? Rode boon 🙅, nee dat was te makkelijk.

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Een dichte mand is misschien wel de oplossing voor het probleem. Ik heb een kat die het geweldig vond om in de prullenbak te springen, zo eentje met een klapdeksel. We hebben dat simpelweg opgelost door een andere prullenbak te nemen.

Ja, of gewoon door er een plank overheen te leggen.

Die grote kartonnen kalenders die je bij de bank krijgt moet je echt goed bewaren; die zijn voor van alles handig als je katten hebt.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een dichte mand is misschien wel de oplossing voor het probleem. Ik had een kat die het heerlijk vond om in de prullenbak te springen die een klepdeksel had, en dat hebben we simpelweg opgelost door gewoon een andere prullenbak te kopen.

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Goedenavond Vénus

Geeft niks hoor! Ze zou ook op de schone was kunnen plassen...😁😁

Grapje, ik zie dat Trifouillette je uit de brand gaat helpen, zij is DÉ expert op het gebied van vreemde kattenstreken.😁

Twee boontjes in een mandje.

Mijn vuile was zit in een hele hoge mand met een deksel, daar kan een kat onmogelijk in plassen, ze kunnen alleen hun staart ertegenaan tillen als ze daar zin in hebben.

Op de foto is het schone was en ze vonden het kleedje erg fijn.

Vertaald Frans
    T
    Rapporteren

Probeer je te herinneren wanneer dit begon en wat er op dat moment veranderde. Het is niet makkelijk, maar het kan je echt helpen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!