Mijn kat miauwt zodra hij me niet meer ziet, is dat normaal? Wat moet ik doen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hetzelfde hier, dat is heel normaal. Mijn katten deden dat ook, hij roept waarschijnlijk de andere katten.
Maak je geen zorgen, dat stopt vanzelf wel zodra hij zich wat meer op zijn gemak voelt.
Echt super dat je een kat uit het asiel hebt geadopteerd, en dan ook nog een zieke kat.
Hoi,
Als ik het goed begrijp, heb je deze kat pas 24 uur. Hij is helemaal de weg kwijt in dit nieuwe, onbekende territorium; katten zijn nu eenmaal erg territoriaal. Daarnaast moet hij dealen met mensen die hij niet kent en mist hij de katten en mensen die hij juist heel goed kende en elke dag zag. Voor de meeste katten levert dit ontzettend veel stress op.
Zijn gemiauw is echt een teken van stress en paniek. Je moet hem echt de tijd geven om te wennen aan zijn nieuwe huis en zijn nieuwe menselijke huisgenoten. Forceer het contact nooit, maar stel hem zoveel mogelijk gerust met je stem. Alleen met veel geduld en zachtheid help je hem om te acclimatiseren.
Wat betreft een kat dwingen om tegelijk met jou te slapen: dat is simpelweg onmogelijk. Een kat is een avond- en nachtdier, dat zit in zijn instinct. Zorg dat er altijd speeltjes liggen en dat er 24/7 onbeperkt brokjes staan. Voeren op vaste tijden zorgt voor onnodige 'voedselstress' en dat kan dit kereltje er nu echt niet bij hebben.
Echt super dat je een volwassen kat met FIV hebt geadopteerd! Hij zal je alle liefde honderdvoudig teruggeven als je geduldig en lief voor hem bent.
12 reacties van 12