Mijn kat miauwt zodra hij me niet meer ziet, is dat normaal? Wat moet ik doen?

H
Haricot72 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik heb op 14 maart om 17:00 uur een kat uit het asiel geadopteerd. Hij is 3 jaar oud en heeft FIV. Het ophalen en zijn aanpassing verliepen eigenlijk hartstikke soepel, behalve dan dat hij ineens begint te miauwen zodra het bedtijd is of wanneer we naar een andere kamer gaan.

Ik zou graag willen weten of er een oplossing is zodat hij hiermee stopt of dat hij tegelijk met ons gaat slapen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • W
    Whippetcondescendant7220 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Die van ons doet het ook, maar echt een stuk minder sinds hij een klein knuffeltje heeft dat hij op dat moment in zijn bek meedraagt. Hij gaat hem zelfs uit een andere kamer halen. Hij is 19 jaar en we hebben hem 5 maanden geleden geadopteerd.

Vertaald Frans
    H
    Rapporteren

Na 4 nachten is hij 's nachts nog steeds niet gewend

Vertaald Frans
    S
    Sofrak Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Eén van de twee poezen die ik had geadopteerd, heeft drie nachten achter elkaar gemiauwd voordat ze haar draai had gevonden. En zelfs met oordopjes in hoorde ik dat gemiau nog steeds ^^

Vertaald Frans
    G
    Goumette Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Je kat voelt zich nu even verloren in een vreemde omgeving met onbekende mensen, maar over een tijdje, als hij zich weer wat veiliger voelt, komt alles vanzelf goed. Het is en blijft een territoriaal dier!

Mijn eigen poes had ook een paar dagen nodig voordat ze haar krabpaal ging gebruiken, en nu gebruikt ze hem elke keer als ze erlangs loopt!

Heb geduld, alles komt op zijn pootjes terecht. Je zult zijn karakter nog wel ontdekken en een echt "maatje" in huis krijgen. Bedankt voor je mooie gebaar.

Vertaald Frans
    H
    Rapporteren

Dit is de beroemde Croquette 😁 hij is 4 jaar oud, er is FIV bij hem vastgesteld en er is ook nog een teen geamputeerd
    Vertaald Frans
    H
    Rapporteren

Bedankt voor al jullie reacties

Ik zou graag willen weten of het normaal is dat hij zijn krabpaal nog niet heeft gebruikt?

Vertaald Frans
    M
    Maminad Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Met veel knuffels en een zachte stem krijgt je kat vanzelf meer vertrouwen, hij heeft alleen een beetje tijd nodig.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het is volkomen normaal dat je kat miauwt om je slaapkamer binnen te komen. Hij wil gewoon graag dat je hem wat aandacht geeft, zeker omdat hij net in een nieuwe omgeving is. Als je de deur niet voor hem wilt openmaken om bij je te komen slapen, zorg er dan voor dat hij alles heeft wat hij nodig heeft om de nacht alleen door te brengen: een lekker mandje, water, voer en speeltjes.

Sommige katten miauwen 's nachts echter ook omdat ze gedesoriënteerd zijn, vooral als ze last hebben van een hoge bloeddruk. Dit zijn vaak aandoeningen die bij oudere katten voorkomen, zoals een chronische nierziekte, een te snel werkende schildklier of suikerziekte, wat de bloeddruk kan verhogen. Als de symptomen aanhouden, aarzel dan niet om even contact op te nemen met je dierenarts.

Fijne dag!

Caroline - Studente diergeneeskunde, projectmedewerker voor ProVéto Junior Conseil

Vertaald Frans
    H
    Rapporteren

Is het dus normaal dat hij bij de voordeur staat te miauwen? Moet ik hem urenlang laten miauwen? De hele nacht door?

Binnen nog geen 20 minuten liet hij zich al aaien.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!