Hoi,
Ik heb de mooie Odyssée :) nu bijna 3 weken geleden geadopteerd. Ze is een poes van bijna 2 jaar oud die ongeveer een jaar buiten heeft geleefd en een jaar in het asiel zat.
Toch heb ik haar nog nooit echt gezien... behalve op de dag dat ik haar mee naar huis nam.
Ze blijft onder het bed en wacht tot ik naar bed ga om tevoorschijn te komen, te eten, het huis te verkennen, te spelen en haar behoefte te doen.
Ik heb gelukkig geen problemen met zindelijkheid, gesloopte spullen of krabben.
Ik zie haar 's avonds vanuit de gang naar me kijken als ik in bed lig, en ik weet dat ze op het bed is gesprongen terwijl ik "sliep".
Ik kan haar zonder problemen aaien, maar wel onder het bed... ze weet dat als ik mijn hand uitsteek, het tijd is voor knuffels. Ze kronkelt dan soms helemaal omdat ze het zo heerlijk vindt.
Vanavond spon ze heel veel vergeleken met andere dagen, toen ze meer met haar pootjes speelde door ze uit te strekken en te krabbelen aan de ondergrond waar ze op ligt.
Mijn andere zorg is dat ze helemaal niet tevoorschijn komt als ik de hele dag op kantoor ben (ze raakt haar eten dan niet of nauwelijks aan, en ik heb een camera die me een melding geeft als ze wel tevoorschijn komt). Ze komt soms wel uit haar schuilplaats als ik er niet ben, maar dat is vaker als ik 's avonds weg ben.
Ik kan haar zonder problemen benaderen als ze onder het bed ligt, en ze komt zelfs naar de rand zodat ze geaaid kan worden zoals zij dat wil.
Voor nu heb ik het gevoel dat de enige plek waar ze zich fijn voelt onder het bed is. De weinige keren dat ze me ziet (omdat ik eerder opstond dan gepland of omdat ze me ziet als ik in de badkamer ben) of wanneer ik 's nachts opsta zonder haar te zien, schiet ze er vliegensvlug vandoor om zich te verstoppen...
Ik heb heel veel geduld, maar ik ben bang dat ze voor altijd onder het bed blijft... ik wilde juist een kat adopteren en haar redden uit het asiel om haar liefde te geven en er ook een beetje voor terug te krijgen.
Ik heb wat hulp nodig: denken jullie dat ze ooit nog onder het bed vandaan komt...?
De dierenarts heeft me een Feliway-verstuiver gegeven en een capsule (alleen het poeder) om door haar voer te mengen om haar te helpen ontspannen.