Hoi allemaal,
Vandaag rond 10:30 uur is mijn kat uit het raam van de 2e verdieping van mijn appartement gevallen. Ik had het raam opengezet om mijn kamer te luchten en was mijn bed aan het opmaken toen ik een schuivend geluid hoorde. Ik draaide me om en zag mijn kat vallen. Ik had hem niet binnen horen komen en wist niet dat hij bij me in de kamer was. Normaal gesproken springt hij wel vaker op de vensterbank, maar dan ben ik er altijd bij om hem in de gaten te houden; ik laat hem dan geen seconde uit het oog. Ik ben meteen naar buiten gerend. Hij lag een paar meter van de plek waar hij was neergekomen. Ik heb hem opgepakt en ben direct met spoed naar de dierenarts gegaan. De dierenarts heeft hem onderzocht en zei dat het niet ernstig was (hij loopt mank met één poot, maar volgens de arts is die niet gebroken). Ik vroeg nog of er geen kans was op interne bloedingen of iets dergelijks, maar hij antwoordde dat de kat er niet zo 'goed' aan toe zou zijn als dat het geval was. Hij heeft naar zijn kaak en zijn pootjes gekeken (ook die waar hij mank mee loopt), en mijn kat reageerde er niet echt op. Hetzelfde gold voor zijn buik. Hij liep gewoon wat rond in de praktijk en keek nieuwsgierig om zich heen. Ik was best wel opgelucht. De dierenarts heeft hem niks gegeven tegen de pijn aan zijn poot.
Ik ben dus met hem naar huis gegaan. Toen hij uit zijn reismandje kwam, kroop hij meteen in een hoekje om zich te verstoppen. Ik heb hem maar even gelaten en ben om de tien minuten gaan kijken om hem te aaien. Na een half uurtje klom hij zonder veel moeite in zijn krabpaal. Hij heeft ongeveer 20 minuten geslapen en begon daarna vaak van plek te wisselen: dan weer op de bank, dan op de grond, dan weer in de krabpaal. Uiteindelijk ging hij in een hoekje zitten en gaf hij over. Ik dacht dat het niet zo erg was, vast de stress van de val en het ritje in de auto. Maar nu is hij weer begonnen met overgeven, echt om het half uur. Hij heeft veel moeite met lopen en loopt nu echt heel erg mank. Hij heeft niet gegeten of gedronken en is ook niet op de kattenbak geweest. Op dit moment slaapt hij naast me op de bank. Ik weet dat de val pas een paar uur geleden is gebeurd en dat de dierenarts zei dat het niet ernstig was, maar ik ben doodsbang. Het gaat niet goed met hem. Ik snap dat het de shock kan zijn, maar het breekt mijn hart om hem zo te zien.
Wat moet ik doen? De dierenarts nog een keer bellen of hem met rust laten? Ik ben bang dat ik morgen wakker word en hem dood aantref door inwendig letsel. Ik was geruster geweest als de dierenarts een echo of een foto (röntgenfoto) had gemaakt, of hem in ieder geval iets had gegeven. Wat denken jullie?