Mijn kat is onwel geworden

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal,

Ik zit met een probleempje met mijn kat Garfield, hij is 8 jaar oud.

Vanochtend liep hij naar de keuken om te eten en draaide zich daarna om (zijn bakje staat naast de gootsteen). Hij liep langs de gootsteen, stopte ineens en viel toen op de grond op zijn zij, met wijdverwijde pupillen en een helemaal slap lichaam. Toen ik dat zag, ben ik meteen naar hem toe gerend. Ik heb zijn kopje in mijn hand gehouden en over zijn buikje gewreven terwijl ik tegen hem praatte en hem zachtjes heen en weer schudde. Geen enkele reactie, behalve wat lichte stuiptrekkingen. Zijn ogen waren open en zijn pupillen stonden echt op hun grootst; ik zag alleen nog een heel dun streepje groen in zijn ogen, de rest was zwart... Na een goede 5 minuten poepte hij (terwijl hij nog op zijn zij lag) en na nog eens 5 minuten ging hij eindelijk zitten. Zijn ogen waren nog steeds zo donker, maar even later werd alles weer normaal. Sinds dit voorval is er niets meer aan de hand. Hij speelt, eet, drinkt, gaat naar de bak en komt om knuffels vragen... precies zoals altijd. Ik ben me echt kapot geschrokken... Ik dacht dat hij doodging en ik had mijn telefoon niet bij de hand, dus ik kon hem daar niet alleen laten om de dierenarts te bellen. Dat heb ik inmiddels wel gedaan, maar die is op vakantie... De assistente heeft het hartstikke druk, dus ik wilde graag jullie mening of ervaringen horen zodat ik hopelijk gerustgesteld ben dat ik een paar dagen kan wachten voordat ik naar zijn eigen dierenarts ga.

Super bedankt alvast.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Bedankt voor de update bibou! Fijn dat het niets ernstigs is.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond allemaal, de uitslagen van de verschillende onderzoeken zijn binnen. Garfield heeft epilepsie, maar het gaat goed met hem. Zolang hij geen 4 aanvallen per maand heeft, hoeven we niets te doen. Ik moet wel alert blijven, maar verder niets!!!!! Oef, gelukkig niets ernstigs voor m'n schatje!!!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

En, al nieuws? Mijn ouders hadden een hond met zowel epilepsie als hartproblemen. Vanaf de dag dat de diagnose werd gesteld en hij werd behandeld, heeft hij nooit meer een aanval gehad en is hij uiteindelijk gewoon van ouderdom gestorven.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

je kunt een kijkje nemen op mijn site: http://animaux-et-cie.blog4ever.com/blog/index-654999.html

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oh, dat is epilepsie :o Ik ken het gevoel, de eerste keer dat het gebeurde dacht ik echt dat hij erin zou blijven! Maak je geen zorgen, hij krijgt er waarschijnlijk nog wel meer (zolang het geen zware aanvallen zijn en ze elkaar niet te snel opvolgen, komt het wel goed).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, elk jaar een controle bij de jaarlijkse prikjes, dan weet je tenminste of je kat iets mankeert of niet! Die van mij zijn allebei gevaccineerd, de volgende afspraak is weer voor de herhaalprik als alles goed gaat! Dus september voor m’n meisje en oktober voor m’n mannetje. Ik heb dat echt liever, want je zult de schrik van je leven wel hebben gehad! Als een van mijn katten dat bij mij had gedaan, had ik gewacht tot het weer wat beter ging en dan direct naar de dierenarts gegaan. Ik zou niet eens bellen, want als je daar eenmaal binnenstaat, moeten ze je wel helpen! Laat je even weten hoe het was als je bij de dierenarts bent geweest?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, eens in de 2 à 3 jaar is echt te weinig... wat er gebeurd is, is een belangrijk signaal dat hij dringend een controle nodig heeft. Je kunt er beter op tijd bij zijn voordat het te laat is. Veel sterkte, ik hoop dat hij snel weer opknapt en dat het niets ernstigs is.

laurence

http://lolodalisk.blogspot.com/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Daarom is het zo belangrijk om, zelfs als je in een appartement woont, één keer per jaar een controlebeurt te laten doen.

Dat gezegd hebbende, raad ik je echt aan om je kat te laten vaccineren. Het feit dat hij in een appartement woont, betekent namelijk niet dat hij er nooit vandoor kan gaan, en als hij niet gevaccineerd is, is hij erg kwetsbaar.

En je zou hem meteen kunnen laten chippen; zo kun je hem weer terugvinden als je hem ooit kwijtraakt. :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt ook voor je reactie. Zoals ik hierboven al uitlegde, ga ik mijn best doen om naar een andere te gaan... Bedankt in ieder geval.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt sevy, ik ben me inderdaad rot geschrokken!!!! Ik ga proberen mijn man te overtuigen om morgen naar een andere dierenarts te gaan.

Dellys, ook bedankt voor je reactie. Mijn kat zit altijd binnen in een appartement en gaat dus maar om de 2 à 3 jaar naar de dierenarts, omdat het tot nu toe supergoed met hem ging... Ik denk dat ik hem voortaan vaker laat nakijken, in ieder geval voor een gezondheidscheck.... En dan zien we wel weer, maar voor nu wijk ik niet van zijn zijde: er staat een flinke knuffelsessie op de planning voor vannacht!!!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!