Goedenavond allemaal,
Ik zit met een probleempje met mijn kat Garfield, hij is 8 jaar oud.
Vanochtend liep hij naar de keuken om te eten en draaide zich daarna om (zijn bakje staat naast de gootsteen). Hij liep langs de gootsteen, stopte ineens en viel toen op de grond op zijn zij, met wijdverwijde pupillen en een helemaal slap lichaam. Toen ik dat zag, ben ik meteen naar hem toe gerend. Ik heb zijn kopje in mijn hand gehouden en over zijn buikje gewreven terwijl ik tegen hem praatte en hem zachtjes heen en weer schudde. Geen enkele reactie, behalve wat lichte stuiptrekkingen. Zijn ogen waren open en zijn pupillen stonden echt op hun grootst; ik zag alleen nog een heel dun streepje groen in zijn ogen, de rest was zwart... Na een goede 5 minuten poepte hij (terwijl hij nog op zijn zij lag) en na nog eens 5 minuten ging hij eindelijk zitten. Zijn ogen waren nog steeds zo donker, maar even later werd alles weer normaal. Sinds dit voorval is er niets meer aan de hand. Hij speelt, eet, drinkt, gaat naar de bak en komt om knuffels vragen... precies zoals altijd. Ik ben me echt kapot geschrokken... Ik dacht dat hij doodging en ik had mijn telefoon niet bij de hand, dus ik kon hem daar niet alleen laten om de dierenarts te bellen. Dat heb ik inmiddels wel gedaan, maar die is op vakantie... De assistente heeft het hartstikke druk, dus ik wilde graag jullie mening of ervaringen horen zodat ik hopelijk gerustgesteld ben dat ik een paar dagen kan wachten voordat ik naar zijn eigen dierenarts ga.
Super bedankt alvast.