Goedenavond!
Ik schrijf dit bericht omdat ik geen oplossing kan vinden voor mijn kat van 8 maanden oud. Ze is 2 maanden geleden gesteriliseerd. Toen we haar kregen met 5 maanden at ze nog vrij rustig en kon ze zichzelf goed reguleren. Na verloop van tijd ging ze haar dagelijkse portie steeds sneller opeten en aan het einde van de dag had ze niets meer over. Daarom hebben we besloten om het eten in meerdere maaltijden te verdelen. Op dit moment is ze gesteriliseerd en krijgt ze 25g brokjes en 50g natvoer (van het merk Ziggy, een Frans merk van erg goede kwaliteit). Alleen is het inmiddels onbeheersbaar geworden. Sinds haar sterilisatie is het nog erger.
Ze is compleet geobsedeerd door eten, zo erg zelfs dat ze alles vreet wat er rondslingert (zelfs dingen die geen eten zijn...). Ze steelt ook veel, we kunnen niets laten liggen (ze likt de olijfolie uit de pan als ik die nog maar 2 minuten koud op het aanrecht laat staan en mijn rug toekeer). Ze verscheurt verpakkingen brood om het op te eten, enzovoort. Het is nog erger als we haar natvoer geven; ze zou bijna onze vingers opeten om maar sneller te kunnen eten. En anders krijg je een heel concert aan gemiauw als zij heeft besloten dat het etenstijd is...
We hebben geprobeerd om haar meer te geven of zelfs onbeperkt te laten eten, maar toen at ze de hoeveelheid van 2 dagen aan brokjes in 15 minuten op, wat resulteerde in 3 dagen diarree...
We weten nu echt niet meer wat we moeten doen.... Hebben jullie tips?
Bedankt!