Mijn kat is er heel slecht aan toe...

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn kleine Louna is er heel slecht aan toe..

Ongeveer tien dagen geleden ben ik naar de dierenarts geweest omdat Louna helemaal niets meer at, ze verstopte zich en was zelfs bang voor mij

Mijn kat is er heel slecht aan toe...

Het was een heel gedoe om haar naar de dierenarts te krijgen omdat ze een hekel heeft aan reizen.. maar goed..

De dierenarts ontdekte een tandvleesontsteking (gingivitis), dus ze kreeg Dermipred (werkzame stof: prednisolon) voor 6 dagen en een antibioticum waarvan ik de naam niet meer weet..

De eerste 5 dagen ging het beter, maar daarna ging het elke dag achteruit en vandaag lukt het me niet eens meer om haar te voeren..

Ik heb mijn dierenarts weer gebeld en die raadde me aan om nog 5 tot 6 dagen door te gaan met de Dermipred, maar ik weet nu echt niet meer hoe ik haar dat medicijn moet geven. Heeft iemand een idee of tips voor me? Hebben jullie dit ook weleens meegemaakt met je kat? Ik zoek echt hulp, alvast bedankt... :(

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

55 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik zou echt geen 5 dagen wachten – het is niet normaal dat je dier zich zo slecht voelt na de behandeling –

Je kunt het beste even naar een andere dierenarts gaan – je moet hier echt niet te lang mee wachten –

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wacht geen 5 dagen!

Sommige dierenartsen maken me echt kwaad (en dat is nog zacht uitgedrukt!), dit poesje voelde zich even wat beter na de medicijnen, maar nu gaat het weer niet goed. Hoe kan die dierenarts nou denken dat ze zo beter wordt?

Als een kat niet meer reageert op medicijnen, kan ze niet beter worden!

Of je gaat terug naar deze dierenarts, of je gaat naar een andere, maar blijf in elk geval niet niks doen!

Dit is een spoedgeval voor de dierenarts!!!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik hoop van harte dat ze snel weer opknapt, laat je nog even weten hoe het met haar gaat?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, dat dacht ik inderdaad ook al te gaan doen. Ik wilde eerst proberen om hem zijn medicijnen te geven, maar ik ga deze week sowieso nog even terug..

Ik ga het eens met een spuitje proberen, dat is een goed idee, dankjewel!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Allereerst vraag ik me af of de dierenarts heeft uitgesloten dat hij iets heeft ingeslikt... want tandvleesontsteking of niet, als zijn toestand verslechtert, zou ik als ik jou was echt voor een second opinion gaan... soms behandelen ze alleen het meest voor de hand liggende zonder verder te kijken...

Ik heb zelf een kat gehad die na een hoop stress niet meer wilde eten. Ik ben hem toen gaan dwangvoeren met een groot speciaal spuitje (verdund natvoer). Ik deed de medicijnen er gewoon doorheen, dus hij had geen keus. Het is een vies klusje en ik vond het vreselijk om te doen, maar hij knapte langzaam weer op tot hij uiteindelijk zelf weer begon te eten. Wat ook helpt is een beetje maïsstroop op het gehemelte smeren: dat wekt de eetlust op en geeft een extra energieboost. Veel succes!

Vertaald Frans
  • 55 reacties van 55

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!