Mijn kat is er heel slecht aan toe...

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn kleine Louna is er heel slecht aan toe..

Ongeveer tien dagen geleden ben ik naar de dierenarts geweest omdat Louna helemaal niets meer at, ze verstopte zich en was zelfs bang voor mij

Mijn kat is er heel slecht aan toe...

Het was een heel gedoe om haar naar de dierenarts te krijgen omdat ze een hekel heeft aan reizen.. maar goed..

De dierenarts ontdekte een tandvleesontsteking (gingivitis), dus ze kreeg Dermipred (werkzame stof: prednisolon) voor 6 dagen en een antibioticum waarvan ik de naam niet meer weet..

De eerste 5 dagen ging het beter, maar daarna ging het elke dag achteruit en vandaag lukt het me niet eens meer om haar te voeren..

Ik heb mijn dierenarts weer gebeld en die raadde me aan om nog 5 tot 6 dagen door te gaan met de Dermipred, maar ik weet nu echt niet meer hoe ik haar dat medicijn moet geven. Heeft iemand een idee of tips voor me? Hebben jullie dit ook weleens meegemaakt met je kat? Ik zoek echt hulp, alvast bedankt... :(

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

55 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Hoi allemaal

bedankt voor jullie steun en advies..

ik heb vanmiddag een afspraak bij een andere dierenarts ..

met Louna gaat het niet beter, maar het wordt gelukkig ook niet erger .. gisterochtend is het gelukt om haar haar cortisonetabletje te geven en rond 13:00 uur heb ik haar een klein beetje kunnen laten eten. Ik had wat zalmrillettes voor haar gekocht en ze heeft er toch wat van gegeten.. en gisteravond heeft ze wat melk gedronken, aangelengd met water..

ik nam haar even op schoot en ze trilde een beetje, ik denk dat ze een klein beetje koorts heeft ..

ik ben blij als we vanmiddag bij de dierenarts zijn, ik hoop ook dat we haar zonder al te veel gedoe kunnen vervoeren want ze heeft daar zo'n hekel aan ..

ik houd jullie in ieder geval op de hoogte van hoe het met haar gaat

bedankt allemaal

Nath

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als het je echt niet lukt, bel dan de dierenarts om je probleem uit te leggen. Wacht vooral niet tot het te laat is. Sterkte.

Laurence

http://lolodalisk.blogspot.com

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ganache heeft gelijk - Of wikkel hem in een handdoek met wat Feliway -

GANACHE, is dat een hibiscus?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wacht niet tot vrijdag, ga naar een andere dierenarts.

En vergeet niet dat een kat die niet eet, naast zijn ziekte ook risico loopt op leververvetting, en dan is zijn leven echt in gevaar.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb het op deze manier met die van mij geprobeerd. In het begin werkte het wel, maar nu niet meer omdat ze donders goed doorheeft dat het was om haar te foppen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, op de zachte manier: je zet wat tonijn neer om haar te lokken en ze loopt er normaal gesproken gewoon in als ze erop afkomt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Weet je hoe je haar in de reismand krijgt? Je pakt haar op, zet de reismand rechtop en laat je kat er met de achterpootjes eerst in zakken. Zodra je kat erin zit, zet je de reismand weer voorzichtig horizontaal. Het is snel, handig en effectief.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal

Eerst en vooral bedankt voor jullie advies... het doet me echt goed om te zien dat mensen meeleven met mijn zorgen...

Stel je voor: gisteravond kwam Louna bij me slapen met haar kopje in mijn nek... jeetje, wat heeft ze me geknuffeld. Ik was er helemaal door ontroerd... het was alsof ze zei: help me mama...

Vanochtend is het gelukt om haar haar medicijn te geven... Ik herinnerde me dat ik een tijdje geleden een soort multivitaminepasta had gekocht en daar heb ik het medicijn in verstopt. Dat ging er goed in...

Maar zoals gewoonlijk stoof ze er vandoor na een klein likje, net lang genoeg om het medicijn door te slikken...

Ik zit wel met een flink probleem: ik kan haar niet in mijn eentje naar de dierenarts brengen. Ze haat vervoer en we moeten echt met z'n tweeën zijn om haar in de mand te krijgen... Ik heb een trucje bedacht met wasmanden: de een zet haar erin en de ander doet hem snel dicht... ik denk namelijk dat ze een trauma heeft overgehouden aan vervoersmandjes voordat ik haar adopteerde...

Ik kan pas vrijdag met haar gaan... tenzij ik een andere dierenarts bel die aan huis komt... ik ben eerlijk gezegd wel bang voor een gepeperde rekening... maar goed, als het moet, dan moet het, dan kijk ik niet op een paar euro...

In ieder geval houd ik jullie op de hoogte en ik ga de dierenarts sowieso nog even bellen...

Nogmaals bedankt voor jullie steun...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik wil je niet ongerust maken, maar die van mij at op een gegeven moment ook bijna niets meer en was heel mager geworden. Iedereen zei tegen me dat ze gewoon haar wintervacht aan het verliezen was, maar twee weken later vond ik haar helemaal ineengedoken met een flinke tandvleesontsteking. Toen we bij de dierenarts kwamen, was het al te laat (haar nieren waren kapot en de ontsteking was te erg). We hebben haar in moeten laten slapen.

Als ik jou was, zou ik direct naar een andere dierenarts gaan. En dwing haar om in ieder geval te drinken, zodat ze niet uitdroogt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, je moet vandaag echt naar de dierenarts gaan! Het leven van je katje staat hier misschien wel op het spel! Ik zou zelf naar een andere dierenarts gaan om te horen wat die ervan zegt. En ja, je kunt medicijnen met een pipetje geven, ik heb zelf ook weleens zo'n medicijn moeten geven!

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 55

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!