Mijn kat is er heel slecht aan toe...

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn kleine Louna is er heel slecht aan toe..

Ongeveer tien dagen geleden ben ik naar de dierenarts geweest omdat Louna helemaal niets meer at, ze verstopte zich en was zelfs bang voor mij

Mijn kat is er heel slecht aan toe...

Het was een heel gedoe om haar naar de dierenarts te krijgen omdat ze een hekel heeft aan reizen.. maar goed..

De dierenarts ontdekte een tandvleesontsteking (gingivitis), dus ze kreeg Dermipred (werkzame stof: prednisolon) voor 6 dagen en een antibioticum waarvan ik de naam niet meer weet..

De eerste 5 dagen ging het beter, maar daarna ging het elke dag achteruit en vandaag lukt het me niet eens meer om haar te voeren..

Ik heb mijn dierenarts weer gebeld en die raadde me aan om nog 5 tot 6 dagen door te gaan met de Dermipred, maar ik weet nu echt niet meer hoe ik haar dat medicijn moet geven. Heeft iemand een idee of tips voor me? Hebben jullie dit ook weleens meegemaakt met je kat? Ik zoek echt hulp, alvast bedankt... :(

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

55 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

goedenavond allemaal!!

ik kom jullie eindelijk even een update geven over mijn kleine louna !!!

het gaat super ... ze voelt zich echt een stuk beter. ik heb louna zaterdag aan het einde van de dag weer opgehaald en toen we thuiskwamen, begon ze meteen om eten te bedelen alsof ze rammelde van de honger.. ik was zo blij om haar zo te zien! ze liet me echt lachen, want ze week geen moment van mijn zijde; ze volgde me overal door het huis en zodra ik op de bank zat, kwam ze lekker tegen me aan kruipen!! je snapt wel dat ik in de zevende hemel was, ik had me niets beters kunnen wensen..

ik moet nog 8 dagen doorgaan met haar antibiotica en we wachten nog op de uitslagen van de onderzoeken die de kliniek heeft gedaan naar dat virus ..

ik wilde jullie bedanken voor jullie steun .. ik ben toevallig op deze site terechtgekomen en ik ben er echt heel blij mee...

bedankt

tot snel

nath

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Fijn dat je een kundige dierenarts hebt gevonden, ik ben erg benieuwd naar je update!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Fijn dat de ingreep goed is gegaan! Ik weet dat het altijd een beetje naar is om je kat in zo'n toestand te zien. Toen ik die van mij liet steriliseren, was ze heel bang toen ik haar kwam ophalen. Ze blies naar de assistent, maar toen ze mij zag werd ze meteen rustiger en gaf ze me een heel zielig miauwtje.

Nou, hopelijk mag je je meisje vandaag weer ophalen en voelt ze zich alweer een stuk fitter. Houd ons op de hoogte!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

hoi allemaal

ik ben gisteren bij m'n Louna langsgegaan.. het was een vreemd gezicht omdat ze nog helemaal suf was van de narcose..

de dierenarts vertelde dat het goed was gegaan.. ze hebben een tand moeten trekken omdat de wortels ontstoken waren.. m'n moppie.. ze was nog behoorlijk van de kaart, maar toen ze m'n stem hoorde tilde ze haar kopje op om me aan te kijken. ik heb haar overladen met kusjes..

ik moet aan het eind van de ochtend even bellen en normaal gesproken mag ik haar vanmiddag ophalen.. ik kan niet wachten tot ze weer thuis is.. om haar lekker veel te knuffelen..

tot later..

nath

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Ja, ik ben van dierenarts gewisseld... en het klopt dat ze meteen werd geholpen. Het is in dezelfde praktijk, er werken daar verschillende dierenartsen waarvan er eentje heel goed aangeschreven staat... die ik op dat moment natuurlijk niet kon zien. Het enige is dat ze in die praktijk allemaal nog erg jong zijn, zo tussen de 25 en 30 jaar. Maar goed, als ze daar werken zullen ze vast wel bekwaam zijn.

Ik kan niet wachten tot vanmiddag om tenminste wat nieuws over m'n poesje te horen... en haar vanavond vooral weer te zien.

Weet je candymarie, ik weet haar exacte leeftijd niet echt. De dierenarts vertelde me dat ze nog geen 10 jaar is, juist door haar gebit.

Het is een poesje dat ik ongeveer 5 jaar geleden heb geadopteerd, ze was toen nog heel wild. Met hulp van een stichting is het gelukt om haar te vangen en te laten steriliseren, want ze had twee kleintjes bij zich toen ik haar vond. En die kleintjes hebben we natuurlijk ook laten steriliseren toen ze de juiste leeftijd hadden.

Louna is inmiddels een binnenkat geworden en haar kleintjes zijn er nog wel, maar dan buiten omdat zij erg wild zijn. Ik heb altijd voor ze gezorgd door ze eten te geven... en met die vrieskou nu kunnen ze dat wel goed gebruiken.

Ik laat jullie vanavond meer weten...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond en goed gedaan, je hebt precies het juiste gedaan. Ze zal vast pijn hebben gehad en zonder ingreep was het niet genezen. Het verwijderen van het tandsteen zal haar echt goed doen. Ik hoop dat je haar heel snel weer in goede gezondheid terug hebt. Veel sterkte nog even.

Laurence

http://lolodalisk.blogspot.com

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze is nog wel erg jong voor zo'n heftige tandvleesontsteking - Arm beestje, ze moet echt afgezien hebben -

Ben je, net als GANACHE, naar een andere dierenarts gegaan?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, het is voor haar eigen bestwil. Het doet echt pijn in je hart om je katjes zo te zien lijden. Vraag aan je dierenarts of je in termijnen kunt betalen, dat is een stuk makkelijker voor je. Laat je morgenavond even weten hoe het gaat?

Is dit een andere dierenarts dan de vorige keer?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, hier is dan de uitslag... ernstige tandvleesontsteking (gingivitis)...

Om te beginnen was het een heel gedoe om haar mee te krijgen, zoals gepland..

Ik heb Ganache niet in een reismandje gedaan, maar in een wasmand met haar heerlijke zachte nestje.. en we hebben er een andere wasmand bovenop gezet (dat hield haar trouwens niet tegen om mijn vriend flink te krabben, die haar zo goed mogelijk vasthield..)

Ze hebben m'n meisje daar gehouden.. sniff :(

Morgenochtend gaan ze haar gebit reinigen..

Arm schaap.. de dierenarts liet me haar bekje zien; het tandvlees was vuurrood met achterin flinke zwellingen.. hopelijk heeft ze geen abcessen..

Ze houden haar daar tot zaterdag..

Ik ben echt heel verdrietig zonder haar.. het voelt alsof ik haar in de steek heb gelaten.. maar ik weet dat het voor haar eigen bestwil is.. ik kan haar pas morgenavond weer zien..

Over een dag of tien krijgt ze weer een cortisonenprik en ze gaan extra onderzoek doen om te kijken of er geen virus is, dat is tenminste wat ik ervan heb begrepen..

Ik weet dat het me een hoop geld gaat kosten, maar eerlijk gezegd maakt me dat nu niks uit..

Ik kan het niet aanzien dat ze pijn heeft.. want ik lijd er zelf ook enorm onder.

Ik hou zo van m'n Louna..

Ik houd jullie morgenavond op de hoogte van het vervolg...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

muse, we wachten met spanning op het oordeel van de nieuwe dierenarts, ik hoop echt dat hij weet wat er met haar aan de hand is.

Candymarie, ja dat is inderdaad een hibiscus. Ik heb die foto gemaakt in de Jardin Botanique de Deshaies op Guadeloupe, het voormalige landgoed van Coluche.

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 55

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!