Mijn kat is er heel slecht aan toe...

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn kleine Louna is er heel slecht aan toe..

Ongeveer tien dagen geleden ben ik naar de dierenarts geweest omdat Louna helemaal niets meer at, ze verstopte zich en was zelfs bang voor mij

Mijn kat is er heel slecht aan toe...

Het was een heel gedoe om haar naar de dierenarts te krijgen omdat ze een hekel heeft aan reizen.. maar goed..

De dierenarts ontdekte een tandvleesontsteking (gingivitis), dus ze kreeg Dermipred (werkzame stof: prednisolon) voor 6 dagen en een antibioticum waarvan ik de naam niet meer weet..

De eerste 5 dagen ging het beter, maar daarna ging het elke dag achteruit en vandaag lukt het me niet eens meer om haar te voeren..

Ik heb mijn dierenarts weer gebeld en die raadde me aan om nog 5 tot 6 dagen door te gaan met de Dermipred, maar ik weet nu echt niet meer hoe ik haar dat medicijn moet geven. Heeft iemand een idee of tips voor me? Hebben jullie dit ook weleens meegemaakt met je kat? Ik zoek echt hulp, alvast bedankt... :(

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

55 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ja bedankt, goed idee van die babyhapjes, dat heb ik nog niet geprobeerd... Het breekt echt m'n hart, want ik vond haar net terwijl ze in de kast aan het snuffelen was... Ze weet dat haar eten daar staat en ze bedelt er ook echt om, dat is nog wel het ergste. Maar zodra ik het haar geef, rent ze keihard weg...

Ik heb de dierenarts gebeld en heb vanavond om 17:30 een afspraak...

Ik houd jullie op de hoogte...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

euqinorev: erg grappig! Mamie-chat heeft gelijk: als ze de voerbak associeert met haar pijn, vindt ze het waarschijnlijk fijner om uit een schoteltje of een ander bakje te eten. (Hetzelfde principe als bij katten met een blaasontsteking die de kattenbak gaan mijden..)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oh echt, helpt eten van een schoteltje tegen last van het tandvlees? Je leert hier echt elke dag weer wat nieuws.........

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Haal de voerbak voor nu even weg en leg het eten op een heel plat schoteltje. Misschien is ze dan minder bang dat het pijn doet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Inderdaad, die potjes babyvoeding zijn een goed idee met een spuitje -

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

en misschien ook naturel yoghurt met een spuitje.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Probeer voor nu even van die kleine babypotjes. De samenstelling is voor een kat natuurlijk niet ideaal, maar zo krijgt ze in ieder geval wat binnen en het is makkelijker voor haar zolang ze nog niet helemaal hersteld is.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Arme poes! De pijn moet wel heel erg zijn, waardoor ze nu bang is om te eten. Ik hoop dat de dierenarts een oplossing kan vinden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal

Ik kom even weer een update geven over mijn Louna..

Pff.. niet echt geweldig, maar ik heb wel eens erger meegemaakt..

Ze eet nog steeds niet zelfstandig.. ze lijkt wel bang voor haar voerbak.. ik heb echt alles geprobeerd: tonijn, zalm, zelfs de duurste zakjes.. niks helpt. Ik moet haar echt bij me pakken en de bak bijna voor haar bekje houden; dan eet ze wel, maar ze gromt de hele tijd..

Ik denk dat ze nog steeds last heeft van haar tandvlees..

Ik ga de dierenarts weer even bellen voor meer info, want ze heeft een onderzoek gehad waar ik nog steeds niks over heb gehoord..

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

hihiii..

bedankt, bedankt allemaal..

het gaat echt een stuk beter met mijn Louna.. behalve dan dat ze nog steeds een fixatie heeft op haar voerbakje..

ze gaat niet uit zichzelf eten, dus ik moet het echt naar haar toe brengen..

om je te zeggen dat dat niet echt handig is.. ze gaat op een keukenstoel onder de tafel zitten.. en dan moet ik op mijn knieën om het haar te geven..

ik doe het nog zolang ze haar antibiotica moet slikken, maar daarna moet die kleine meid het echt weer zelf gaan doen..

ze zijn toch slim hè! er wordt wel eens gezegd dat katten geen geheugen hebben.. ik geloof er niks van..

euh niet helemaal begrepen (ancien utilisateur) Louna is inderdaad mijn kleine poesje ;)

liefs voor iedereen

muse

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 55

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!