Mijn kat is er heel slecht aan toe...

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn kleine Louna is er heel slecht aan toe..

Ongeveer tien dagen geleden ben ik naar de dierenarts geweest omdat Louna helemaal niets meer at, ze verstopte zich en was zelfs bang voor mij

Mijn kat is er heel slecht aan toe...

Het was een heel gedoe om haar naar de dierenarts te krijgen omdat ze een hekel heeft aan reizen.. maar goed..

De dierenarts ontdekte een tandvleesontsteking (gingivitis), dus ze kreeg Dermipred (werkzame stof: prednisolon) voor 6 dagen en een antibioticum waarvan ik de naam niet meer weet..

De eerste 5 dagen ging het beter, maar daarna ging het elke dag achteruit en vandaag lukt het me niet eens meer om haar te voeren..

Ik heb mijn dierenarts weer gebeld en die raadde me aan om nog 5 tot 6 dagen door te gaan met de Dermipred, maar ik weet nu echt niet meer hoe ik haar dat medicijn moet geven. Heeft iemand een idee of tips voor me? Hebben jullie dit ook weleens meegemaakt met je kat? Ik zoek echt hulp, alvast bedankt... :(

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

55 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi,

Kijk voortaan alsjeblieft even naar de datum van een topic voordat je reageert! Dit onderwerp is namelijk al meer dan twee jaar oud.

Groetjes,

Het Wamiz-team

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met een van mijn katten (een vrouwtje met chronische virale tandvleesontsteking, ze is hiervoor onder behandeling).

Elke 4 weken krijgt Lisa (zo heet ze :D ) een prik met cortisonen (ik zal de precieze naam van het medicijn nog even opzoeken) om de pijn in haar tandvlees te verzachten, dat dan heel erg rood en ontstoken is. Soms kunnen we de tijd tussen twee prikken wat oprekken (naar 5 of 6 weken). Dit doen we nu al 2 jaar en het lijkt prima te gaan (behalve de laatste 2-3 dagen voor de prik). Eigenlijk brengen we haar pas naar de dierenarts als we zien dat ze niet meer kan eten (ook al wil ze het wel, ze kan niet kauwen en miauwt dan heel hard – ze heeft echt pijn, het arme beestje). Kortom, ze geeft zelf wel aan wanneer het tijd is om te gaan.

Het heeft geen zin om je de naam van de dierenarts te geven, want die zit niet in Nederland. Het is meer om je een idee te geven (misschien een simpelere oplossing voor jouw kleine Louna).

Ik wens je veel sterkte en succes met je poesje!

catacbr

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Helaas heb ik geen tips voor je, maar ik leef enorm met jou en Louna mee.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

http://wamiz.nl/katten/huis-tuin-en-keukenkat-27/forum/feliene-calicivirus-wie-heeft-hier-ervaring-mee-9833.html

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik kom even een update geven over Louna, en het is helaas geen goed nieuws...

Ze heeft een virus dat calicivirus heet... een enorme rotziekte waar je ontzettend moeilijk vanaf komt.

Louna heeft gisteren een cortisonenprik gehad en ze moet nog 10 dagen aan de Antirobe blijven.

De dierenarts vertelde me dat er niet veel is om van deze m... af te komen.

Ze stelde natuurlijk een heel dure behandeling voor... met een kans van één op twee dat ze er bovenop komt.

Ik probeer veel artikelen over deze ziekte te lezen en de meeste zeggen dat er geen wondermiddel bestaat... de enige manier is om haar pijn te verlichten met cortisonen, maar dat verkort natuurlijk wel haar levensverwachting.

Ik ben zo verdrietig en voel me zo machteloos hiertegenover...

Vandaag heeft ze gelukkig een beetje gegeten... ik heb witte ham voor haar gekocht en ze heeft ervan gesmuld. Ze spon superhard omdat ze zo blij was en op dit moment ligt ze heerlijk te slapen.

Ik ga in ieder geval mijn uiterste best doen om haar pijn te verzachten.

Heeft iemand anders hier ook ervaring met deze rotziekte bij zijn kat?

Alle tips om haar te helpen zijn meer dan welkom! Alvast bedankt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie advies allemaal, ik ga vanavond in ieder geval naar de dierenarts...

Ik denk dat het met wat ontstekingsremmers wel weer beter zal gaan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Best leuk, dat schoteltje, waar haalt ze dat vandaan?

MUISE33 ik heb een kat met een tandvleesontsteking, ik pureer het vlees voor hem en voeg wat water toe - En ja, je hebt een hoop geduld nodig met die beestjes van ons.

Euqui heeft gelijk, hij had diarree: een potje babyvoeding (worteltjes) plus smecta (werkzame stof: diosmectiet) -

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Daarom kunnen babyhapjes een tijdelijke oplossing zijn. Omdat het waarschijnlijk wat aan de dikke kant is, kun je er best wat water bij doen zodat het door een spuitje past; zo krijgt ze ook meteen wat extra vocht binnen. Als ze het spuitje weigert, probeer het dan eens met je vinger op een andere plek dan waar haar voerbakje normaal staat. In de woonkamer bijvoorbeeld, lekker op de bank, omdat dat voor haar meestal een fijne en vertrouwde plek is.

Arme lieverd...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik kan je ook vertellen dat ik echt alles heb geprobeerd: bakjes, schoteltjes, bordjes, zelfs van karton... niets helpt.

Ze heeft pijn..

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zo had ik het nog niet bekeken Calico, ik geef toe dat de reacties van jocya de neiging hebben om de pitbull in mij naar boven te halen ;)

Tja, ze heeft natuurlijk honger, het arme ding... Het duurt wel echt lang voordat die rotzooi genezen is zeg.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 55

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!