Mijn kat is al 3 dagen weg?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Mijn poes van 4 is afgelopen vrijdag 26/05 naar buiten gegaan, dat is nu dus drie dagen geleden.

En sindsdien... helemaal niets.

Ik roep haar constant, maar het helpt niets, terwijl ze normaal nooit ver weg gaat. Ik ben echt bang🤧

Nou ja, aan de andere kant is het niet de eerste keer dat ze dit flikt. Eén keer was ze een week lang verdwenen en kwam ze terug alsof er niets aan de hand was. En ze is al vaker 3 dagen weggebleven, dus ik weet niet of ik me nu al echt zorgen moet maken.

Ze kan heel goed jagen en is doodsbang voor auto's, dus ze is wel erg voorzichtig.

Moet ik me zorgen maken? Waar zou ze kunnen zitten? (Er ligt een bos naast mijn huis, misschien daar?) Hoe kan ik haar terugvinden?

(Ik ga waarschijnlijk posters ophangen en verspreiden)

Hoelang kan een kat eigenlijk zonder eten en drinken? (Voor het geval ze ergens opgesloten zit bijvoorbeeld)

Bedankt voor jullie hulp, ik maak me echt veel zorgen

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

23 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Hoi,

Is ze gesteriliseerd?

Als je het tegen mij hebt: nee, het is een kitten. Over een week zou ze gesteriliseerd worden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben mijn kat nu 8 maanden geleden verloren 🤧

Vertaald Frans
    S
    Sukihime Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik reageer even omdat ik afgelopen september hetzelfde heb meegemaakt met mijn poesje. Ze is een buitenkat, maar ze is eigenlijk nooit langer dan een paar uurtjes weg. Maar in september was ik haar dus ineens 36 uur 'kwijt'! Ze kwam niet toen ik haar riep (terwijl ze eigenlijk net een hond is die meteen reageert als ik fluit of roep). Ik moest voor mijn werk een nachtje weg, en toen ik terugkwam was er nog steeds geen spoor van haar... Ik was echt ontzettend ongerust, pure paniek, enzovoort... Mijn lieve buren (echt schatten van mensen die altijd voor je klaarstaan) probeerden me te 'geruststellen' door te zeggen dat er de laatste tijd vaker katten uit de buurt niet meer thuiskwamen en dat er misschien katten werden ontvoerd in de wijk... nou ja, je begrijpt het wel... Je schiet natuurlijk meteen totaal in de stress!!! Er is niets ergers dan je voor te stellen dat je schatje in handen is van mensen met slechte bedoelingen.

Maar goed, na 36 uur en een paar vreselijke dagen en nachten, ben ik toch weer gaan roepen. En toen hoorde ik (EINDELIJK) het getinkel van haar belletje en zag ik haar ineens in een steegje vlak bij huis verschijnen. Ik zakte door mijn hoeven van opluchting en ze kwam meteen op me af terwijl ze miauwde als een verdwaald kitten. Ik denk achteraf dat ze gewoon ergens opgesloten zat, in een garage of op een zolder, of dat een goedbedoelend iemand haar even in huis had genomen. Ze leek niet getraumatiseerd, alleen een beetje in de war (ze week daarna bijna een week lang niet van mijn zijde).

Dus verlies nooit de hoop. Ik moet denken aan een verhaal van mijn ouders over een kat die we heel lang geleden hadden. Die was tijdens een uitstapje in de bergen ontsnapt. Toen ze drie weken later teruggingen naar die plek, eigenlijk zonder nog hoop te hebben, vonden ze hem gewoon terug toen ze hem riepen. Dus ik weet het, het is echt loodzwaar, maar houd moed. Als je kat van je houdt, komt hij bij je terug. Mijn kleine meid is daar het bewijs van. Ik leef ontzettend met je mee, ik weet hoe zwaar dit is. Maar blijf hoop houden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn kat gaat normaal gesproken vaak naar buiten. Ze is erg vindingrijk en daarnaast kan ze goed jagen. Maar ik ben bang dat ze ergens vastzit waar ze niet kan eten of drinken, opgesloten bijvoorbeeld...

Ik heb posters gemaakt en die ga ik vanavond of morgen in de buurt verspreiden.

Ik maak me zo'n zorgen! 🤦

Jij kent je kat natuurlijk het beste, dus ik begrijp het heel goed dat je je zorgen maakt. Sterkte!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Toen mijn kat vermist was, heb ik het aan al mijn buren gevraagd en ben ik de straat op gegaan om hem te roepen. Uiteindelijk bleek hij bij mijn buurvrouw te zitten (die twee katten heeft, waarvan één een vrouwtje). Dit was in de tijd dat hij nog niet gecastreerd was. Hij is een week lang op hun terras gebleven en volgens hen hadden ze hem niet gevoerd, omdat ze dachten dat hij tussendoor gewoon naar ons terugging... Sterkte, bijna alle kattenbaasjes maken dit wel eens mee! Het komt maar zelden voor dat ze niet meer terugkomen!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn kat is gewend om vaak naar buiten te gaan. Hij (of nou ja, zij) kan zich prima redden alleen. Bovendien is ze een goede jager. Maar ik ben zo bang dat ze op een plek zit waar ze niet kan eten of drinken, dat ze bijvoorbeeld ergens opgesloten zit...

Ik heb al posters gemaakt en die ga ik vanavond of morgen in de buurt verspreiden.

Ik maak me echt ontzettend zorgen!

🤦

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik ga even eerlijk mijn ervaring met je delen. Ik heb buren met honden die hun voerbakken weleens buiten laten staan. Op een dag kwam mijn kat twee weken lang niet terug, en nee, ik maak echt geen grapje. Ik maakte me niet meteen doodongerust omdat mijn kat een echte avonturier is; ik wist dat hij uit de voerbakken van de honden zat te eten, ook al had hij thuis gewoon z'n eigen bakje.

Als je kat een avonturier is, maak je dan geen zorgen.

Is hij dat niet, begin dan met het maken van posters of bel zelfs de gemeente, zij kunnen je misschien verder helpen.

Houd ons op de hoogte

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Heel erg bedankt

Verder ken ik de buurt helemaal niet...

Denken jullie dat iemand met slechte bedoelingen mijn kat meegenomen kan hebben?

Ik wil er liever TOTAAL niet aan denken, dat idee is voor mij echt onverdraaglijk...

Vertaald Frans
    N
    Negrita2 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Probeer een advertentie op PetAlert te zetten en meld het bij Amivedi en de Dierenbescherming. Als ze op het juiste adres geregistreerd staat in de chipdatabank, is dat al heel fijn. Gebruik ook sociale media en loop een rondje door de buurt; soms verstoppen katten zich ergens vlakbij omdat ze ergens van geschrokken zijn. Sterkte en geef de hoop niet op!

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 23

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!