Mijn kat is al 3 dagen weg?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Mijn poes van 4 is afgelopen vrijdag 26/05 naar buiten gegaan, dat is nu dus drie dagen geleden.

En sindsdien... helemaal niets.

Ik roep haar constant, maar het helpt niets, terwijl ze normaal nooit ver weg gaat. Ik ben echt bang🤧

Nou ja, aan de andere kant is het niet de eerste keer dat ze dit flikt. Eén keer was ze een week lang verdwenen en kwam ze terug alsof er niets aan de hand was. En ze is al vaker 3 dagen weggebleven, dus ik weet niet of ik me nu al echt zorgen moet maken.

Ze kan heel goed jagen en is doodsbang voor auto's, dus ze is wel erg voorzichtig.

Moet ik me zorgen maken? Waar zou ze kunnen zitten? (Er ligt een bos naast mijn huis, misschien daar?) Hoe kan ik haar terugvinden?

(Ik ga waarschijnlijk posters ophangen en verspreiden)

Hoelang kan een kat eigenlijk zonder eten en drinken? (Voor het geval ze ergens opgesloten zit bijvoorbeeld)

Bedankt voor jullie hulp, ik maak me echt veel zorgen

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

23 antwoorden
Sorteren op:
  • A
    Aurelie80 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Mijn kat is drie dagen geleden weggelopen. Ik roep hem wel, maar hij reageert niet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, dat is super! Graag gedaan hoor, geniet ervan 👏😋

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben zo blij om te kunnen vertellen dat mijn katje Ippolythe weer terecht is, gezond en wel. Ze is eigenlijk vlak achter mijn huis gevonden door een stel dat hier niet uit de buurt kwam (echt ontzettend bedankt!)

Haar pootje zat vast in haar halsbandje en ze was erg overstuur. Die mensen hebben haar toen mee naar huis genomen zodat ze even tot rust kon komen, hebben een paar dagen voor haar gezorgd en haar daarna naar het asiel gebracht. Ik heb haar inmiddels weer opgehaald en het gaat hartstikke goed met haar, al is ze wel wat aanhankelijker dan normaal 😁

Nou, dat was het, bedankt voor al jullie lieve berichtjes waardoor ik hoop bleef houden 😳

En vergeet niet: mocht jou hetzelfde overkomen, geef dan de moed niet op. Je beestje komt altijd weer thuis! 👋

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, het is altijd lastig, verontrustend en verdrietig als een kat "de kuierlatten neemt". Je vertelt dat je poes al eens een week weg is geweest en daarna weer terugkwam. Ik heb een paar vragen voor je.

- Ten eerste: van welk ras is je poes?

- Ten tweede: is je poes gesteriliseerd?

Deze twee vragen zijn belangrijk, want sommige kattenrassen zijn honkvaster dan andere. En ten tweede: een poes die niet gesteriliseerd is, kan krols worden en de neiging krijgen om weg te lopen om gezelschap te zoeken. Een krolse poes "miauwt" flink, wat de katers in de buurt laat weten dat ze op zoek is. Maar bedenk wel dat een kat die een week weg kan blijven, meestal wel weer terugkomt, even tot rust komt en dan weer op pad gaat, zeker als ze dat zo gewend is. Je moet haar gaan zoeken op plekken waar ze normaal gesproken graag komt. Praat met de buren om te vragen of zij haar hebben gezien. En als ze gechipt of getatoeëerd is, aarzel dan niet om hulp in te schakelen van de politie of instanties zoals Amivedi. Vergeet niet dat een kat een dier is dat zich prima kan redden; zelfs een tamme kat weet hoe hij moet jagen om te eten en hoe hij een schuilplaats moet vinden. Maak je geen zorgen, ze komt wel weer terug.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Is ze gesteriliseerd?

Als je het tegen mij hebt: nee, het is een kitten. Over een week zou ze gesteriliseerd worden.

Nee, de vraag was voor de topicstarter bedoeld. Je moet een kitten dat niet gesteriliseerd is nooit buiten laten, ze is waarschijnlijk weggelopen omdat ze krols is en is toen verdwaald...

Nee, mijn meisje is gesteriliseerd.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt allemaal... ze is er helaas nog steeds niet

Wat naar, maar je moet de hoop niet opgeven. Blijf overal naar haar zoeken en ik weet zeker dat ze terugkomt

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt allemaal... ze is er helaas nog steeds niet

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

bedankt allemaal... helaas is ze er nog steeds niet

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ja, ik weet dat ik hem niet naar buiten mag laten, maar mijn kat krijgt de deur open door op de klink te springen en toen begonnen ze naar de kat te blazen.
    Vertaald Frans
  • 10 reacties van 23

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!