Mijn kat heeft een lintje van de vuilniszak ingeslikt

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat van 1 jaar heeft gisteren of eergisteren waarschijnlijk een lintje van een vuilniszak ingeslikt.

Ik merkte het omdat ze niet eet of drinkt, overgeeft en probeert haar behoefte te doen. Er steekt nu ongeveer 10 cm van het lintje uit haar anus, maar ik vroeg me af of de rest er ook vanzelf uit zal komen.

Natuurlijk heb ik er niet aan getrokken. Ik dacht: ik wacht even af om te zien of ze het er zelf uitkrijgt en anders bel ik de spoeddierenarts. Ik ben zo bang dat het erger wordt, dus ik hou haar goed in de gaten.

Wat denken jullie?

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • A
    Aliciasanchez Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, het is vandaag gebeurd, ze heeft een stukje touw van de vuilniszak ingeslikt, wat moet ik doen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat gebeurt wel vaker, katten zijn dol op die koordjes van vuilniszakken. Het risico op complicaties voor je kat is echter heel reëel; ze kan een darmafsluiting krijgen als het koordje om de darmen wikkelt, dus ga direct naar de dierenarts. Je hebt er goed aan gedaan om er niet aan te trekken.

+1

Vertaald Frans
    Aurore Boréale
    Aurore boréale Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik zou je aanraden om echt even snel naar de dierenarts te gaan.

De kat van een buurvrouw heeft een draadje ingeslikt dat zo erg in de darmen verstrikt raakte dat ze hem niet meer konden opereren en hij moest worden ingeslapen.

Ik wil je niet bang maken, want het hangt natuurlijk af van hoeveel draad er precies is ingeslikt, maar het is echt beter om niet te wachten met een controle.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, mijn kleine Maïa heeft ook al eens een stukje touw van een vuilniszak gegeten, maar bij haar was er niks aan de hand. Ik raad je toch aan om even naar de dierenarts te gaan, want dit kan heel snel ernstig worden!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Toen ik net mijn kitten had,

had hij een dennennaald ingeslikt.

Ik moest toen naar de dierenarts om

hem een klysma te laten geven.

:)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dierenarts, dierenarts! Zoals Anima al zegt, is er een groot risico op een darmverstopping.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit gebeurt vaak, katten zijn dol op de lintjes van vuilniszakken. Het risico op complicaties voor je kat is echter heel reëel; ze kan een darmverstopping krijgen als het draadje zich om de darmen wikkelt, dus ga direct naar de dierenarts. Je hebt er goed aan gedaan om er niet aan te trekken.

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!