Mijn kat heeft een bult in zijn nek
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
hoi, ik heb net alle reacties gelezen en nu blijkt dat mijn kat van anderhalf jaar een bultje in zijn nek heeft. hij is veel afgevallen en slaapt veel. denken jullie dat dit ernstig is????
alvast bedankt :(
Hier even een korte update...
Na een vreselijke nacht waarin ik het ergste vreesde, ben ik vanochtend naar de dierenarts gegaan. De rit was echt een drama; m'n beestje bleef de hele weg maar miauwen en heeft zijn nageltjes beschadigd door te proberen uit het mandje te komen. Toen we daar om 9:00 uur aankwamen, waren we zo weer klaar omdat de dierenarts al heel snel zag dat het om een abces ging. Gelukkig viel het dus allemaal mee 😌
Hij moest wel de hele ochtend blijven, maar we mogen hem vanmiddag weer ophalen.
Denken jullie dat hij daarna meteen weer naar buiten mag? En zo niet, hoe lang moet hij dan ongeveer binnen blijven?
Hoi,
Ik denk ook aan een abces, dat groeit echt super snel. Mijn kat heeft een keer een abces aan zijn wang gehad; de avond van tevoren zagen we nog niks en de volgende ochtend was het ineens een bult zo groot als een pingpongbal! Het is best wel heftig, zeker wanneer de dierenarts de pus eruit haalt.
Veel sterkte
Cookiette
Ja, laat ons zeker weten hoe het gaat! Als het een abces is, geeft de dierenarts je vast antibiotica en maakt hij het misschien wel open. Mijn Newfoundlander heeft er ook eens eentje gehad na een beet van een wild dier in zijn nek. Na een paar dagen sprong het open en dat zag er echt niet fris uit! Ik heb het toen ontsmet met een middeltje van de dierenarts en hij kreeg een antibioticakuur. Op die plek was hij zijn haar kwijt, maar dat is gelukkig gewoon weer teruggegroeid.
Ik hoop ook voor je dat het een abces is en geen tumor, hou ons op de hoogte!
Geen probleem 😌
Is goed. Houd ons op de hoogte :)
Omdat ik vind dat het sinds gisteren groter is geworden, heb ik de dierenarts gebeld. Ze zei dat het misschien een abces is, dus ik heb voor morgen een afspraak staan. Ik hoop zo dat dat het is en geen tumor 😔
Kijk even of er een wondje zit bij die bult; als dat zo is, is het waarschijnlijk een abces. In dat geval moet je met hem naar de dierenarts om het te laten behandelen. Zie je echter een verandering in zijn gedrag (minder eten, meer slapen, enz.), breng hem dan direct naar de dierenarts. En als het niet snel verbetert: sowieso naar de dierenarts.
Hoi,
Het is lastig te zeggen wat het zou kunnen zijn... Alleen een dierenarts kan een diagnose voor je stellen, indien nodig met een biopt....